ارتودنسی و سردرد
نوشته شده توسط : رعنا

داشتن سردرد، حتی سردردهای میگرنی که فرد را در انجام خیلی از کارها ناتوان می کند، می تواند نتیجه درمان ارتودنسی باشد. ممکن است درد، ناشی از کشش بیش از حد فک و دندان توسط بریس باشد که می تواند به بقیه صورت، گردن و سر تاثیر بگذارد. حتی می تواند در قسمت هایی که به ظاهر غیر مرتبط هستند مانند اطراف چشم هم سرایت کند.

آیا فرد به دلیل مشکلات دندانی هم دچار سردرد می شود؟

دلایل زیادی برای سردرد ناشی از ارتودنسی وجود دارد، از جمله دلایل مربوط به دندان ها و بافت های اطراف آن.

چندین بیماری یا علت وجود دارد که منجر به عارضه سردرد می شوند و عبارت اند از:

پوسیدگی دندان:

معمولاً با آسیب به لایه خارجی دندان که همان لایه مینای دندان است شروع می شود و سپس به لایه دوم که همان لایه عاج است حمله می کند تا اینکه در نهایت به  پالپ دندان (عصب) می رسد.

چندین ماه قبل از این مرحله، فرد بدون اینکه علت آن را بفهمد دچار سردردهای مزمن و روزانه می شود، بنابراین فرد باید بطور دوره ای و در فواصل نزدیک بیش از شش ماه به پزشک متخصص مراجعه کند تا پزشک بتواند آسیب های پوسیدگی دندان را به موقع تشخیص دهد و قبل از تخریب آنها قسمتهای زیادی از لایه های دندان را درمان کند.

بیماری های مختلف لثه

از جمله التهاب لثه و بزرگ شدن ناشی از وجود رسوبات آهکی که موجودات باکتریایی را جمع می کند و مواد زائد غذایی را تخمیر می کند l. باعث اسیدهایی می شوند که به سرعت پوسیدگی دندان کمک می کنند و همچنین منجر به التهاب بافت های نرم و سخت اطراف آنها (استخوان) می شود. بنابراین، این تغییرات آسیب شناختی به طور مستقیم یا غیرمستقیم منجر به سردرد می شود. دندانهای آسیب دیده و ریشه های باقیمانده که درمان به موقع آنها نادیده گرفته می شود، باعث آبسه در لثه و استخوان فک می شوند

تجهیزات نمی توانند نقش اصلی خود را انجام دهند

دستگاه هایی مانند پروتزهای جزئی یا بریج، بخوبی نمیتوانند نقش خود را اجرا کنند، زیرا منجر به عدم هم راستایی دندان ها با یکدیگر می شوند و این منجر به نقص در فیزیولوژی فرآیند جویدن می شود.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: