ارتودنسی رنگی
نوشته شده توسط : رعنا

کودکان و نوجوانانی که برای ارتودنسی دندان هایشان نزد ارتودنتیست مراجعه می کنند دندانپزشک برای جلب توجه آنها ازشان درخواست می کند که کش ها و بریس های ارتودنسی را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنند تا آنها نیز در فرایند ارتودنسی دندان هایش شرکت کنند، خاطره خوشی از ارتودنسی داشته باشند و همچنین همکاری مناسبی با دندانپزشک برای درمان دندان هایشان داشته باشند.

ارتودنسی رنگی چیست؟

ارتودنسی برای درمان ناهنجای های فک و دندان یا بی نظمی و کجی دندان ها کاربرد دارد که با توجه به نوع مشکل و سن بیمار، پزشک یکی از روش های درمانی ثابت یا متحرک را برای درمان سر لوحه کار خود قرار می دهد.

بریس ها خودشان از اجزای مختلفی مانند براکت ها، باند ها، سیم قوس دار و الاستیک ها تشکیل شده اند که در ارتودنسی ثابت از آنها استفاده می شود دندان پزشک بریس ها را که دارای براکت های فلزی هستند ابتدا به دندان می چسباند، سپس انتقال نیرو به براکت و دندان ها توسط سیم ارتودنسی  انجام می شود که دندانپزشک سیم را با کش های کوچک یا لیگاتورها به براکت متصل می کند که این کش ها نیز بعد از هر ویزیت هر 6ـ 8 هفته یک بار قابل تعویض هستند و باندهای فلزی نیز به دور دندان های آسیاب انتهایی متصل می شوند.

ارتودنسی رنگی برای کودکان و نوجوانان

کودکان و نوجوانان علاقه بسیاری به استفاده از کش ها و بریس های رنگی دارند که بریس ها تنوع رنگی بیشتری نسبت به کش ها دارند.

طبق آمارهای به دست آمده دختران رنگ صورتی و رنگین کمانی را بیشتر ترجیح می دهند و پسرها استفاده از رنگ آبی را مرجح می شمارند.

می توان در طول دوره دوره درمان ارتودنسی رنگی، رنگ بریس ها را تغییر داد و تنها از یک نوع رنگ برای بریس ها استفاده نکرد بلکه امکان انتخاب رنگ های ترکیبی و رنگ های مختلف نیز وجود دارد که بیمار می تواند به راحتی  رنگ های درخواستی خود را انتخاب کند.

بهترین سن برای ارتودنسی کودکان 7 سالگی است زیرا کودک در سن رشد قرار دارد و شکل گیری استخوان های فک به راحتی انجام می شود در نتیجه ارتودنسی موفق تر انجام می شود.

عوامل مهم در هزینه ارتودنسی

  • وضعیت و میزان ناهنجاری دندان های بیمار در چه سطحی قرار دارد.
  • روش درمانی که برای بیمار، توسط دندانپزشک انتخاب می شود.
  • مدت زمان درمان ارتودنسی چه قدر طول می کشد.
  • نوع براکتی که برای درمان انتخاب می شود.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: