چند مورد از مزایای جراحی لاغری
نوشته شده توسط : رعنا

میزان شاخص توده بدنی از 35 و یا 40 که گذشت، جراحی لاغری در کنار رژیم های غذایی و روتین های ورزشی به یکی از جدی ترین گزینه ها برای کاهش وزن تبدیل می شود! با کمک جراحی لاغری است که برخی از کشنده ترین عادت های غذایی اصلاح و شرّ بعضی از بیماری ها برای همیشه از سر کم می شوند. در این مقاله با بخشی از مهم ترین مزایای جراحی لاغری آشنا خواهید شد.

فواید جراحی لاغری

بهبود کیفیت زندگی

مطالعات گسترده نشان می دهد که افراد چاق با جراحی لاغری و کاهش وزن زندگی خود را از این رو به آن رو کرده اند، نه تنها محدودیت های فیزیکی و کسالت های ناشی از چاقی برای همیشه پایشان را از زندگی آن ها بیرون کشیده اند بلکه روابط اجتماعی نیز تحت تاثیر کاهش وزن بهبود یافته است. این شواهد نشان می دهند کیفیت زندگی رابطه مستقیمی با چاقی و لاغری آدم ها دارد. در نتیجه یکی از مزایای جراحی لاغری ، بی تردید، بهبود کیفیت زندگی است.

بهبود کبد چرب

این یکی هم مثل دیابت نوع دوم تا اندازه ای ریشه در چاقی و اضافه وزن دارد. پزشکان برای درمان کبد چرب در افرادی که از چاقی مزمن رنج می برند تغییر سبک زندگی و همین طور کاهش وزن را توصیه می کنند. واقعیت این است که هیچ درمان موثرتری هم به جز کاهش وزن برای بهبود کبد چرب در افراد چاق وجود ندارد. آمار نشان می دهد که کبد چرب بعد از عمل لاغری در 80% از افراد بهبود پیدا می کند. در نتیجه از مزایای جراحی لاغری ، می توان به بهبود کبد چرب اشاره کرد.

کنترل فشار خون

مرکز مطالعات قلب فرامینگهام می گوید تقریبا 26% از مردانی که به فشار خون مبتلا هستند، چاق اند و 23 % از زنان به خاطر چاقی از فشار خون هم رنج می برند. همین موسسه فرامینگهام می گوید 23% از مردان به دلیل چاقی با بیماری عروق کرونر قلب دست به گریبان اند و از این میان علت بیماری 28% از زنانی که دچار عروق کرونر قلب هستند هم چاقی مفرط است. فایده جراحی لاغری این است که هر دوی این بیماری ها را تا اندازه قابل توجهی درمان می کند.

گزارش ها می گویند حدود 30 تا 50% از افرادی که جراحی لاغری انجام داده اند، فشار خون شان به حالت عادی برگشته است و از بین آن ها، تقریبا 20% از افراد از مصرف داروهای فشار خون راحت شده اند.

فرار از دست آپنه خواب

چه در میان زنان و چه در میان مردان، مهمترین عامل آپنه خواب چاقی است. تحقیقات نشان می دهد جراحی لاغری راهی موثر برای فرار از آپنه خواب است. 79% از مبتلایان به آپنه خواب پس از جراحی لاغری بای پس معده و 86% از بیماران پس از عمل اسلیو از شرّ آپنه خواب خلاص شده اند.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: