مزوتراپی چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

مزوتراپی تکنیکی است که شامل تزریق ویتامین، آنزیم، هورمون و عصاره گیاهان است و برای جوان سازی، سفت کردن شل شدگی های پوست و از بین بردن چربی بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

برای اولین بار مایکل پیستور فرانسوی، روش مزوتراپی را در سال ۱۹۵۲ انداع کرد. این دارو اساسا برای تسکن درد استفاده می شده و در سال های اخیر طرفداران زیادی در آمریکا و بخش های مختلف دنیا پیدا کرده است.

در این روش از سوزن های بسیار ظریف برای تزریق مواد مزوتراپی به لایه میانی پوست (مزودرم) استفاده می شود. در واقع هدف مزوتراپی، اصلاح مشکلات ریشه ای مانند گردش خون ضعیف و التهاب است که موجب آسیب های پوستی می شود.

تاثیر مزوتراپی بر لاغری

اخیرا روش مزوتراپی لاغری طرفداران زیادی پیدا کرده است. این روش تقریبا برای تمام قسمت های بدن که چربی ذخیره کرده اند، قابل انجام است اما اکثرا برای بخش هایی مانند شکم، باسن، بازو ها و پاها کاربرد دارد.

پس از تزریق، مواد مزوتراپی سلول های چربی (همان سلول هایی که موجب ایجاد سلولیت می شوند) را هدف قرار می دهد. در نتیجه این چربی ها شروع به آب شدن کرده و در اکثر مواقع برای همیشه از بین می روند. این روند، یعنی از بین رفتن تمام چربی های آن منطقه زمان بر بوده و چندین هفته پس از تزریق اتفاق می افتد.

افرادی که از این روش برای از بین بردن سلول های چربی خود استفاده کرده اند، نتایج مطلوبی می گیرند.

روش مزوتراپی بیشتر برای افرادی مناسب است که به دنبال لاغری کم و موضعی هستند. لذا افرادی که دچار چاقی مفرط و بیماری های مرتبط با چاقی هستند بهتر با یک متخصص جراحی لاغری مشورت کنند و از روش های موثرتری مانند اسلیو معده و ساسی بای پس و یا دیگر روش های جراحی لاغری کمک بگیرند.

چه کسانی کاندید مزوتراپی هستند؟

 

بزرگسالانی که بین ۱۸ تا ۷۵ سال سن داشته و از سلامت خوبی برخوردارند می توانند، از مزوتراپی بهره ببرند. این افراد ممکن است از مزوتراپی برای لک صورت، چاقی موضعی، سلولیت، غبغب و آب کردن چربی های چانه و دیگر قسمت ها استفاده کنند. مزوتراپی برای افرادی که دارای شرایط خاصی همچون بارداری، دیابت مقاوم در برابر انسولین، بیماری های قلبی و سابقه سکته مغزی داشته اند، توصیه نمی شود. برای اطمینان از سلامت بیمار، پزشک اغلب آزمایشی برای وی تجویز می کند تا مطمئن شود که از بیماری خاصی رنج نمی برد.





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 700
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: