انواع خدمات یک کلینیک دندانپزشکی را بشناسید
نوشته شده توسط : رعنا

در هر کلینیک دندانپزشکی یک سری خدمات ارائه می شود. برخی از این خدمات ساده هستند از جمله : کشیدن دندان ف عصب کشی دندان ، پرکردن دندان و ... . برخی دیگر نیز جزو خدمات پیچیده محسوب می شوند و از لحاظ هزینه گران تر هستند.

در ادامه می خواهیم شما را با این خدمات آشنا کنیم.

ایمپلنت دندان

امروزه بهترین روش جتیگزین دندان از دست رفتهف انجام ایمپلنت دندان است. البته باید در نظر داشته باشید که ایمپلنت دندان از لحاظ قیمت با سایر خدمات فرق می کند و جزو خدمات گران یک کلینیک دندانپزشکی محسوب می شود.

هزینه ایمپلنت در دنیا بطور میانگین حدود 4000 دلار است.

لمینت دندان

یکی دیگر از پرهزینه ترین خدمات دندانپزشکی ، لمینت دندان است که بیشتر جنبع زیبایی دارد. لمینت دندان یک نوع ئنیر دندانپزشکی است که در آزمایشگاه ساخته می شود. و به منظور رفع عیوب ظاهری دندان ها و سفید کردن آنها مصرف می شود.

هزینه میانگین هر واحد لمینت دندان در دنیا حدود 3000 دلار است.

ارتودنسی دندان

یکی از تخصصی ترین شاخه های دندان پزشکی ارتودنسی دندان است که جزو پرهزینه ترین خدمات یک دندانپزشکی محسوب می شود. ارتودنسی دندان توسط متخصص ارتودنسی در کلینیک دندانپزشکی روی دندان های افراد به منظور مرتب کردن دندان ها انجام می شود.

هزینه ارتودنسی در دنیا بطور میانگین حدود 8500 دلار است.

حال باید بدانید که درمان های ارتودنسی و دندانی فقط مختص کودکان و نوجوانان نیست بلکه بزرگ سالان نیز از این روش برای مرتب کردن دندان هایشان استفاده می کنند.

خدمات زیبایی یک کلینیک دندانپزشکی

انواع مختلف خدمات زیبایی برای ترمیم طرح لبخند در یک کلینیک دندانپزشکی انجام می شود که ما به 2 مورد از آنها یعنی کامپوزیت و لمینت اشاره می کنیم.

کامپوزیت دندان

مرحله اجرا و نصب کامپوزیت دندان تنها در یک جلسه انجام می شود. برای انجام کامپوزیت نیازی به تراشیدن و قالب گیری از دندان ها نیست.

درمان های کامپوزیت به دلیل عدم نیاز به تراشیدن دندان ها قابل برگشت پذیر هستند؛ در حالی لمینت دندان قابل برگشت نیست و یا برگشت آن به حالت اولیه کمی دشوار است.

لمینت دندان

برای انجام لمینت دندان، نیاز به تراشیدن و قالب گیری از دندان ها است؛ با اینکه مدت زمان اجرا و نصب لمینت کمی از کامپوزیت دندان طولانی تر است اما به دلیل طول عمر و ماندگاری بیشتر اصولا گزینه بهتری محسوب می شود.

مقایسه کامپوزیت و لمینت

  • به طور میانگین هزینه لمینت دندان دو برابر بیشتر از هزینه کامپوزیت دندان است (کامپوزیت دندان ارزان تر از لمینت دندان است).
  • اجرای کامپوزیت دندان تنها در یک جلسه انجام می شود.
  • کامپوزیت دندان در مطب دندانپزشکی ساخته می شود و نیازی به ساخته شدن آن در آزمایشگاه نیست.
  • در واقع بزرگ ترین مزیت کامپوزیت نسبت به لمینت دندان بازگشت پذیر بودن آن است. به دلیل اینکه برای اجرا و نصب کامپوزیت نیازی به تراشیدن دندان ها نیست؛ بنابراین اگر به هر دلیلی از انجام کامپوزیت پشیمان شدید به راحتی امکان برداشتن ونیرها توسط دندانپزشک وجود دارد.

خدمات شبانه روزی یک کلینیک دندنپزشکی

دندان درد یکی از دردهای آزاردهنده است، به خصوص اگر این درد شب هنگام به سراغ انسان بیاید! برای رفع درد دندان در هنگام شب روش هایی وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

در واقع بهترین راه حل برای خلاصی از دندان دردهای شبانه مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی است. چرا که تمامی روش های گفته شده یک روش موقتی برای درمان دندان درد شبانه است و شاید شما با کمک این روش ها تنها تا چند ساعت از شر درد دندان خلاص شوید؛ اما در صورت مراجعه به یک مرکز دندانپزشکی شبانه روزی، متخصصین دندانپزشکی با بررسی علت درد دندان به صورت علمی و تخصصی اقدام به درمان قطعی آن می کنند.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: