ارتودنسی لینگوال
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه روش های ارتودنسی نسبت به آنچه از زمان قدیم در ذهن عموم مردم از واژه ارتودنسی بوده است، بسیار فرق کرده است. در حالی که هنوز هم ارتودنسی فلزی بسیار متداول می باشد اما امروزه برای بیماران گزینه های بسیاری وجود دارد. یکی از این گزینه ها ارتودنسی لینگوال است که بر خلاف ارتودنسی های ثابت دیگر که جلوی دندان نصب می شوند، پشت دندان ها نصب شده و تقریبا غیر قابل مشاهده است.

در ارتودنسی لینگوال که نوعی ارتودنسی ثابت است، براکت ها، سیم ها و حتی کش های ارتودنسی در پشت دندان نصب می شوند که گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که تمایلی به دیده شدن ارتودنسی هایشان ندارند.

آیا قرارگیری بریس های لینگوال دشوار است؟

در نظر بسیاری از مردم قراردادن ارتودنسی در پشت دندان کار دشواری است اما متخصصان ارتودنسی برای نصب ارتودنسی لینگوال و دیگر ارتودنسی ها آموزش دیده اند تا این کار را با بهترین و مدرن ترین روش انجام دهند. ارتودنسی لینگوال می تواند تنها در دو جلسه انجام شود.

آیا ارتودنسی لینگوال در رویه زندگی فرد اثر می گذارد؟

افرادی که قصد انجام ارتودنسی را دارند باید راجع به تغییرات رویه زندگی شان پس از انجام ارتودنسی با پزشک خود صحبت کنند. بسیاری از مردم برای عادت کردن به رژیم غذایی و حرف زدن با وجود بریس های لینگوال احتیاج به زمان دارند.

رژیم غذایی: با وجود اینکه پس از عادت کردن به بریس های لینگوال، بیمار می تواند به طور عادی غذا بخورد اما باید مانند افرادی که بریس فلزی دارند، از خوردن برخی غذاها که باعث آسیب دیدن بریس ها می شوند، خودداری کنید. مانند: تافی ها، آدامس، آبنبات های سفت، نوشیدنی های گازدار و …

صحبت کردن: بریس های لینگوال می تواند باعث ایجاد مشکلات گفتاری مثل نوک زبانی صحبت کردن و عدم توانایی تلفظ برخی لغات شود. البته بیشتر افراد به سرعت به وجود این بریس ها عادت کرده و مشکلات گفتاری آنها رفع خواهد شد.

نگهداری و مراقبت از بریس های لینگوال

مانند هر ارتودنسی دیگری رعایت بهداشت دهان و دندان برای جلوگیری از التهاب لثه و پوسیدگی دندان ضروری است. رعایت بهداشت دهان و دندان شامل نکات زیر است:

  • مسواک کردن دندان ها ۲ بار در روز به مدت حداقل ۲ دقیقه
  • استفاده از مسواک های سر گِرد برای تمیز کردن دندان ها تا خط لثه
  • استفاده روزانه از نخ دندان و یا مسواک های ریز بین دندانی(در صورت فاصله دار بودن دندان) برای از بین بردن ماده پلاک و همچنین باقی مانده های غذاها. (بیشتر بخوانید درباره: چگونگی تشکیل پلاک ها به روی دندان و جرم گیری)
  • استفاده از دستگاه شستشوی دندان (واترجت) برای از بین بردن باقی مانده های غذا های اطراف براکت های ارتودنسیی
  • شستشو با فلوراید برای تقویت دندان ها.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: