ارتودنسی خانگی
نوشته شده توسط : رعنا

لبخند شما می تواند تاثیر ماندگاری بر روی افراد بگذارد و باعث جذب شدن آنها به شما شود، بدون شک یک لبخند دلنشین زیبایی چهره شما را چند برابر می کند و روی جوان تر به نظر رسیدن شما بسیار موثر است؛ درست گفته اند که بهترین آرایش شما لبخند شما است. اما داشتن چنین لبخند زیبا و دلربایی، شرایطی دارد، که به جرات می توان گفت مهم ترین شرط آن، وضعیت دندان های شما است. دندان های ما علاوه بر وظیفه ای که در جویدن مواد خوراکی دارند، زینت دهنده لب ها و دهان ما نیز هستند. جهت آشنایی با ارتودنسی خانگی با ما همراه باشید.

چه عواملی باعث ایجاد بهم ریختگی در دندان ها می شود؟

از رایج ترین مشکلات دندان ها، بهم ریختگی و شلوغی آنها و یا وجود فاصله یا به اصطلاح علمی، دیاستم در دندان ها است

این اتفاقات می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. مثلا اندازه فک فردی کوچک و دندان های او بزرگ باشند، و یا بعد از رویش دندان های عقل، به علت در دسترس نبودن فضای کافی، به سایر دندان ها فشار وارد شده و دچار بی نظمی شوند.

خب راه حل این مشکل درمان ارتودنسی است؛ اما بعضی از افراد با ارتودنسی کردن مشکل دارند و یا توانایی مالی انجام آن را ندارند، چون ارتودنسی جزء خدمات پرهزینه دندان پزشکی محسوب می شود. شاید شما از آن دسته افراد باشید که بخواهید برای حل فاصله موجود بین دندان هایتان، از روش های کم هزینه تر در منزل بهره بگیرید.

آیا ارتودنسی تنها راه حل مشکل است؟

علم دندان پزشکی، علم بسیار وسیعی است که از راه های گوناگون به مشکلات دندان های شما پاسخ می دهد، این را هم قبول داریم که هزینه های ارتودنسی بالا است و همه افراد نمی توانند از پس پرداخت آن برآیند.

اما خبر خوب این است که؛ برای حل مشکل دیاستم یا فاصله بین دندان ها، و یا مشکل کجی دندان ها، می توان از روش های دیگری نیز استفاده کرد.

استفاده از کامپوزیت برای دندان های کج

می توان با هزینه ای بسیار کمتر از هزینه های ارتودنسی، و با استفاده از ماده ای به نام کامپوزیت، مشکلات کجی دندان ها و نیز فاصله بین دندان ها را رفع نمود. کامپوزیت ماده ای به رنگ دندان ها است، که توسط دندان پزشک در محل مناسب خود قرار داده شده، و به فرم مناسب و دلخواه آن در می آید.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: