صفر تا صد ارتودنسی نامرئی
نوشته شده توسط : رعنا

برای ارتودنسی دندان علاوه بر روش سنتی، ابزارها و و دستگاه های ارتودنسی جدیدتری به نام ارتودنسی نامرئی وجود دارد که از دید سایر افراد پنهان است یا حداقل به سختی قابل تشخیص است. به این روش، ارتودنسی شفاف یا ارتودنسی بی رنگ هم گفته می شود.

انواع ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی به دو نوع متحرک و ثابت تقسیم می شود که هر کدام از انواع ارتودنسی شفاف نیز خود چندین زیر مجموعه دارند.

ارتودنسی نامرئی ثابت

ارتودنسی شفاف ثابت شامل ارتودنسی سرامیکی و ارتودنسی لینگوال یا پشت دهانی است.

ارتودنسی سرامیکی

ارتودنسی سرامیکی در واقع همان ارتودنسی ثابت و معمولی است با این تفاوت که به جای سیم های فلزی، از براکت های همرنگ دندان ها استفاده می شود. به همین دلیل جلوه کمتری دارد و افراد از فاصله دور متوجه درمان ارتودنسی شما نمی شوند.

ارتودنسی لینگوال

دستگاه ارتودنسی لینگوال یا همان ارتودنسی مخفی یا پشت دهانی در پشت دندان ها نصب می شود و کسی متوجه درمان ارتودنسی شما نمی شود.

ارتودنسی نامرئی متحرک

در واقع وقتی مردم درباره ارتودنسی نامرئی صحبت می کنند، منظورشان ارتودنسی نامرئی متحرک است. این نوع دستگاه ارتودنسی، بدون سیم و براکت است و با الاینرهای شفاف که از جنس پلاستیک پزشکی می باشند و کاملا بی رنگ و شفاف هستند، ساخته می شود. الاینرهای شفاف مختص دندان بیمار ساخته می شوند و امکان خارج کردن آن از دهان وجود دارد.

هزینه ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

بدون شک قیمت ارتودنسی دندان یکی از عوامل تاثیرگذار بر تصمیم گیری بیمار برای انتخاب نوع درمان خود است. هزینه ارتودنسی نامرئی به تجربه و مهارت متخصص ارتودنسی، شدت ناهنجاری و نوع درمان بستگی دارد. اما در کل، قیمت ارتودنسی نامرئی از نوع مرئی و ثابت بیشتر است.

تفاوت ارتودنسی بی رنگ با ارتودنسی مرئی چیست؟

تا چندین سال پیش، ارتودنتیست ها تنها از روش ارتودنسی ثابت با براکت های فلزی برای اصلاح ناهنجاری های دندانی استفاده می کردند. اما ارتودنسی شفاف یک روش نسبتا جدید است که دندانپزشکان از آن استفاده می کنند. از جمله تفاوت های ارتودنسی مرئی و نامرئی عبارتند از:

قابل تشخیص بودن آنها: در واقع اصلی ترین تفاوت نامرئی با ارتودنسی ثابت معمولی، براکت های مورد استفاده در اتودنسی شفاف است. بنابراین درمان ارتودنسی بیمار از دید عموم پنهان می ماند. در مقابل در سیستم ارتودنسی مرئی از براکت ها و سیم های فلزی استفاده می شود که اطرافیان به راحتی می توانند درمان ارتودنسی بیمار را تشخیص دهند.

طول درمان کوتاه در مقابل طول درمان طولانی مدت: به طور متوسط طول دوره درمان بیمارانی که با براکت های فلزی درمان می شوند حدود ۲ سال است در حالی که طول درمان با براکت های نامرئی حدود ۶ الی ۱۲ ماه است.

قیمت مناسب در مقابل گران و پرهزینه بودن: قیمت ارتودنسی دندان در روش الاینرهای شفاف بیشتر از ارتودنسی ثابت و معمولی است.





:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: