بهترین روش لاغری چه روشی است؟
نوشته شده توسط : رعنا

طبق آخرین آماری که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است، در دنیا حدود 1.9 میلیارد نفر چاق هستند. طبق این آمار 39 درصد از این افراد را بزرگسالان تشکیل می دهند که متاسفانه این آمار و ارقام بسیار نگران کننده است.

بدن انسان در حالت طبیعی نیاز به مقداری بافت چربی برای بقای خود دارد؛ اما در صورتی که میزان این بافت چربی از حد معینی کمتر یا بیشتر شود فرد دچار لاغری و چاقی می شود که هر دوی این مشکلات سلامتی بدن را تحت تاثیر قرار می دهند. به صورت علمی در صورتی که شاخص توده بدنی (BMI) شما بین اعداد 25 تا 29.9 باشد یعنی شما دچار اضافه وزن هستید، اما اگر این عدد بیشتر از 30 باشد یعنی شما چاق هستید.

انواع روش های لاغری

از جمله رایج ترین روش های لاغری  برای افرادی که شاخص توده بدنی آنها کمتر از 35 است عبارتند از:

  • کاهش وزن با رژیم لاغری اصولی و علمی
  • کاهش وزن با ورزش
  • کاهش وزن با رژیم لاغری و ورزش: در واقع می توان گفت بهترین روش لاغری کاهش وزن با رژیم لاغری و ورزش است. چرا که رژیم لاغری یا ورزش هر یک به تنهایی نمی توانند باعث کاهش وزن مناسبی شوند، اما در صورتی که این دو روش در کنار هم اجرایی شوند قطعا معجزه خواهد شد.
  • کاهش وزن با دارو: البته اکثر متخصصین قرص لاغری و سایر داروهای کاهش وزن را قبول ندارند.
  • کاهش وزن با جراحی: این روش برای افرادی مناسب است که با رژیم غذایی و ورزش موفق به کاهش وزن شده اند، اما باز هم در برخی نقاط بدن مانند شکم، پهلو و ... دچار چاقی موضعی هستند.

اما بهترین روش لاغری برای افرادی که شاخص توده بدنی آنها بیشتر از 35 است، انجام جراحی های لاغری مثل اسلیو معده، بای پس معده و ... است.

جراحی اسلیو چیست؟

روش های کاهش وزن شامل رژیم غذایی، ورزش و انجام جراحی های چاقی است؛ که یکی از رایج ترین و محبوب ترین جراحی های چاقی، عمل اسلیو معده است. طی عمل اسلیو، جراح لاغری بخش زیادی از معده (70 الی 80 درصد) که وظیفه ترشح هورمون گرسنگی را دارد، از بدن خارج می کند و قسمت باقی مانده که به اندازه یک موزه است را به هم وصل میکند.

معده کوچک شده پس از جراحی لاغری اسلیو، تنها می تواند حدود 56 گرم غذا را در خود نگه دارد؛ در حالی که معده نرمال حدود 22679 گرم غذا را در خود نگه می دارد. بنابراین در نتیجه این عمل و تغییراتی که در معده حاصل شده است، فرد خیلی سریعتر از قبل احساس سیری می کند و طبیعتا مانند قبل نمی تواند غذا بخورد که همین امر منجر به کاهش وزن و لاغری می شود.





:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: