راهنمای خرید سرویس طلا
نوشته شده توسط : رعنا

معمولا بین خرید های عقد و عروسی، سرویس طلا جزو محبوب ترین خریدهاست. خریدی که در حالی که شیرینی و جذابیت زیادی دارد، اما برای عروس و داماد دغدغه ی زیادی به همراه می آورد. چالش انتخاب مدل دلخواه برای عروس و قیمت بالای سرویس طلا برای آقای داماد، یک دغدغه مهم و اساسی به نظر می رسد. با ما در این مقاله همراه باشید تا با خرید سرویس طلا مناسب آشنا شوید.

سرویس طلا چیست؟

سرویس طلا، معمولا از گردنبند، گوشواره و دستبند تشکیل می‌شود. این اجزا، در طرح و مدل، با یکدیگر هماهنگی دارند. سرویس طلا سفید، سرویس طلا زرد و سرویس جواهر، از انواع سرویس‌های طلا محسوب می‌شوند. شما می‌ توانید بر اساس سلیقه و بودجه و هزینه ‌ای که درنظر دارید، مدل‌ های مختلفی را انتخاب کنید.

عیار سرویس طلا

نه تنها حین خرید سرویس طلا بلکه برای خرید هر نوع قطعه طلا حتما باید به عیار آن توجه کنید. ما معمولا به طلای ۲۴ عیار به عنوان یک طلای تقریبا خالص نگاه میکنیم و هر چه درصد طلای بکار رفته در یک قطع جواهر کمتر باشد عیار آن نیز کمتر میشود. هرچه عیار بالاتر باشد سرویس طلا خالص تر و قیمت طلای آن نیز بیشتر میشود. هرچه عیار پایین تر باشد، هزینه هم به طبع کاهش می یابد.

ایرانی یا خارجی، حین خرید سرویس طلا کدام را بخریم؟

قطعات مختلف طلا هم در داخل ایران ساخته میشوند و هم به صورت واردات از کشورهای دیگری در بازار به فروش میرسند. شناخته شده ترین کشورهایی که محصولات طلایشان وارد بازار ایران میشود کشورهای زیر هستند:

  • سوئیس
  • ترکیه
  • هند
  • ایتالیا
  • تایلند

از یک نظر جنس ایرانی بهتر است، زیرا عیار طلای به کار رفته در آن، برخلاف برخی از طلاهای خارجی که محصولات بی کیفیتی محسوب میشوند، استاندارد است. اما از یک نظر به خاطر اینکه سرویس طلای خارجی تنوع بسیار زیادی در مقایسه با نمونه های ایرانی دارد، خریداران ایرانی از محصولات خارجی بیشتر استقبال میکنند. به این نکته هم باید اشاره کرد که نمونه های خارجی معمولا گران تر از سرویس های ایرانی هستند.

سرویس طلای نگین دار یا بدون سنگ؟

سنگ های بکار رفته در قطعات طلا اگرچه به اندازه طلا با ارزش نیستند، اما به دلیل کیفیت و زیبایی بالا، قیمت بسیار بالایی دارند. سنگ ها ارزش سرویس را به شدت بالا میبرند. زیرا برای اتصال آن ها تلاش زیادی شده است. به خاطر قیمت بالای این نوع سرویس ها، اگر توان مالی بالایی ندارید میتوانید نمونه های بدون سنگ را تهیه کنید. اما اگر میتوانید هزینه کنید چه بهتر که سرویس هایی با سنگ های قیمتی خریداری کنید.

منبع: https://www.asby.ir/





:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: