ارتودنسی یا کامپوزیت؛ کدام انتخاب بهتری است؟
نوشته شده توسط : رعنا

برای بیشتر مشکلات دندانی معمولا یک راه حل وجود دارد و در بعضی موارد، 2 روش درمانی وجود دارد. اگر به دنبال راهی برای صاف کردن دندان های خود هستید، می توانید از ارتودنسی یا کامپوزیت با روش های بسیار متفاوتی برای دستیابی به لبخندی زیبا استفاده کنید.

اگر دندان های کوچک یا شل دارید، این لزوما به این معنی نیست که روکش تنها گزینه شما است. پس از انجام درمان ارتودنسی، با استفاده از تکنیک های کانتورینگ و باندینگ می توان دندان های شما را تغییر داد. با استفاده از کامپوزیت به رنگ دندان، دندان پزشک شما قادر خواهد بود بی نظمی های جزئی را برای یک نتیجه طبیعی و زیبا با دقت تغییر شکل دهد.

نکات مهم در انتخاب ارتودنسی و کامپوزیت

در واقع سه عامل مهم موقعیت دندان (کج یا صاف بودن)، رنگ دندان (سیاه یا زرد شدن دندان ها)، شکل دندان (کوتاه، بلند، باریک یا نامتوازن بودن)، در داشتن لبخندی زیبا تاثیر می گذارند.

موقعیت دندان

در صورتی که تنها مشکل دندان هایتان موقعیت آنها است بدون اینکه شکل آن ایرادی داشته باشد، بهتر است از ارتودنسی برای اصلاح لبخند خود کمک بگیرید. در اینگونه شرایط می توان گفت از آنجایی که ارتودنسی درمانی غیر تهاجمی است، کمک گرفتن از هر نوع ارتودنسی سالم تر و ماندگار تر از ونیرها محسوب می شود.

رنگ دندان

اگر شکل و موقعیت دندان مشکلی ندارد و تنها رنگ دندان ها به سفیدی قبل نیست، بیمار می تواند با بلیچینگ دندان، آنها را مانند قبل سفید کند. در صورتی که یکی از دندان ها به علت روت کانال کاملا تیره شده است، سفید کردن داخلی می تواند راه حل مناسبی باشد. در شرایط شدید تر که پوسیدگی دندان موجب تخریب فراوان شده و روش های بلیچینگ نیز قبلا امتحان شده اند، در مرحله آخر می توان با استفاده از ونیر کامپوزیت به ترمیم دندان ها پرداخت.

شکل دندان

اگردندان هایتان بسیار بلند، بسیار کوتاه، شکسته یا ساییده شده اند، بهترین راه برای اصلاح شکل دندان، استفاده از ونیر کامپوزیت است. با کامپوزیت می توانید بدون تراش دادن دندان، لایه ای دیگر به روی آن اضافه کنید. در برخی موارد که دندان ها به شدت آسیب دیده یا فواصل بسیار زیادی در میان آنها وجود دارد، نیز بهترین راه درمان کامپوزیت است.

استفاده از کامپوزیت برای بلند کردن، ضخامت و پهنا دادن به دندان های سالم بسیار توصیه می شود. زیرا علیرغم لمینت، برای نصب کامپوزیت دندانپزشک ترمیمی و زیبایی تنها به صیقل دادن دندان بسنده می کند.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: