ارتودنسی همزمان با عمل بینی
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی در سنی که جراحی بینی انجام می شود هیچ تاثیری روی نتیجه جراحی بینی ندارد و بنابراین تقدم یا تاخری نسبت به جراحی بینی ندارد و بسته به ترجیح بیمار هر کدام می تواند زودتر انجام گیرد. حتی ارتودنسی همزمان با عمل بینی قابل انجام است و هیچ تداخلی با یکدیگر ندارند. در کل بهتر است هر گونه تغییرات روی شکل ظاهری فک ها قبل از جراحی بینی انجام شود. مخصوصا اگر فردی نیاز به جراحی فک بالا داشت باید حتما قبل از جراحی بینی آن را انجام دهد زیرا جراحی فک بالا باعث تغییر شکل بینی خواهد شد. ارتودنسی در سنین رشد و مخصوصا در نوجوانی می تواند روی فرم فک ها اثر بگذارد.

جراحی بینی و ارتودنسی به طور همزمان

اگر فردی ابتدا جراحی بینی انجام دهد و بعد از آن قصد درمان ارتودنسی را دارید، در این حالت، در زمان جابه جایی و تنظیمات براکت ها و حتی در هنگام انجام معاینات، احتمال وارد شدن فشار روی بینی و صورت فرد بسیار زیاد است. به همین دلیل بهتر است که فرد ابتدا جراحی زیبایی بینی انجام دهد و بعد از آن اقدام به درمان ارتودنسی کرد؛ زیرا هم موقعیت و فرم لب و فاصله بین بینی و لب مشخص می شود و از سوی دیگر بعد از جراحی برای فرد مشکلی به وجود نمی آید و فرد بدون نیاز به براکت های ارتودنسی می تواند جراحی بینی موفقی را کند.

رفع مشکلات اسکلتی

جراحی برای رفع مشکلات اسکلتی انجام می شود که بر توانایی گاز گرفتن، جویدن و گفتار تأثیر می گذارد. درمان ارتودنسی قبل و بعد از جراحی انجام می شود تا دندان های بالا و پایین به طور مناسب با هم روبرو شوند و فرد بتواند به طور موثرتری گاز بگیرد، جویده و صحبت کند. جراحی ممکن است برای کسی که فک بالا و پایین که دندان ها را نگه می دارد از وضعیت خارج کند، لازم است.

در نتیجه، دندان های بالا و پایین متناسب نیستند و توانایی گاز گرفتن، جویدن یا گفتن را مختل می کند. متخصص ارتودنسی شما در کنار یکدیگر با یک جراح فک و صورت برای قرار دادن فک و دندان برای عملکرد مطلوب کار می کند.

تأثیر ارتودنسی بر جراحی بینی

از آنجا که جراحی زیبایی بینی اغلب در بزرگسالی انجام می شود، تغییرات محدود دندان و فک و صورت در این سن انجام می شود. همچنین بیشتر درمان های ارتودنسی در دوران کودکی توصیه می شود تا به بهترین نتیجه برسید؛ بنابراین ممکن است در ابتدا ارتودنسی و تشکیل نهایی شکل لب و اندازه آرواره ها برای دستیابی به بهترین و متعادل ترین نتایج حاصل از جراحی بینی لازم است.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: