آیا ارتودنسی زودبازده برای همه مناسب است؟
نوشته شده توسط : رعنا

علم دندانپزشکی روز به روز در حال پیشرفت است. فرآیند ارتودنسی دیگر مثل گذشته نیست. در حال حاضر، ارتودنسی سریع، روشی است که اخیرا برای مرتب کردن دندان ها، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که در آن با تنظیم دقیق براکت ها در زمان مشخص می توان در مدت زمان کوتاه به بهترین نتیجه دلخواه رسید.

ارتودنسی زودبازده چیست؟

ارتودنسی سریع یا  ارتودنسی زود بازده ارتودنسی است که در آن از تکنولوژی جدید دندانپزشکی استفاده می شود. در این روش، می توان با کمک باندینگ، روکش یا ونیر، دندان ها را تغییر شکل داد یا آن ها را مرتب کرد. تأثیر این روش بستگی به میزان کجی دندان ها و نامرتب بودن آن ها دارد. در این نوع ارتودنسی، با حذف بریس، می توان مشکلات دندان را تا حدی برطرف کرد. البته مشکلات جزئی و کوچک با این روش قابل درمان است. با کمک این روش می توان هم دندان ها را صاف و مرتب کرد و هم لبخندی زیبا داشت.

ارتودنسی زودبازده از جمله درمان های جایگزین برای ارتودنسی به شمار می آید. ارتودنسی معمولی نیازمند صرف چند ماه یا چند سال است؛ اما در ارتودنسی زود بازده ظرف چند روز می توان دندان ها را صاف و مرتب کرد. در اکثر موارد، ناهنجاری و مشکلات دندانی را می توان با ونیرهای سرامیکی، بریج های دندان، باندینگ و روکش یا ترکیبی از آن ها، برطرف و اصلاح کرد.

مزایای استفاده از ارتودنسی زودبازده

این روش می تواند سریعا طرح لبخند را تغییر داده و آن را زیبا کند. هر روز بر تعداد افرادی که این روش را انتخاب می کنند، افزوده می شود. از عمده مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طول درمان بسیار کوتاه
  • روشی تاثیرگذار برای زیبایی لبخند بشمار می آید
  • غیرتهاجمی است
  • در طول یک یا دو جلسه انجام می شود

هزینه ارتودنسی زود بازده

هزینه این نوع ارتودنسی به تعداد روکش ها و ونیرهای استفاده شده، بستگی دارد. در جلسه اول، دندانپزشک با توجه به وضعیت دندان ها، هزینه را برآورد می کند. به طور معمول برای ترمیم دندان های جلویی از روش های فوق الذکر استفاده می شود. هزینه درمان بسیار متغیر است و به تجربه دندانپزشک، مواد دندانپزشکی، منطقه جغرافیایی و … بستگی دارد. به طور کلی از آن جا که طول دوره درمان ارتودنسی زود بازده کمتر از روش های دیگر است، این روش از هزینه بالاتری برخوردار است.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: