چگونگی تمیز کردن انگشتر طلا نگین دار و بدون نگین
نوشته شده توسط : رعنا

تمیز کردن و نگهداری از قطعات طلا و جواهر از اهمیت زیادی برخوردار است. در میان تمام این محصولات، معمولا انگشتر بیشترین استفاده را دارد و نیاز بیشتری به مراقبت و تمیز کردن دارد. در این مقاله نحوه تمیز کردن انگشتر نگین دار و بدون نگین را برایتان شرح داده ایم.

تمیز کردن انگشتر طلای نگین دار

اولین نکته که باید به آن توجه کنید این است که، سعی نکنید انگشتر طلا نگین دار را مستقیما در آب قرار دهید. زیرا برخی از سنگ های قیمیتی، اگر برای یک مدت طولانی در معرض آب قرار بگیرند کیفیت خود ار از دست خواهند داد.

برای تمیز کردن و شستشوی این انگشترها مراحل زیر را انجام دهید:

کمی آب ولرم را درون یک کاسه کوچک قرار دهید. سپس مقداری صابون به کاسه اضافه کنید تا آب کف کند. انگشتر را درون کاسه قرار ندهید. در عوض یک پارچه ظریف و بدون پرز (ترجیحا دستمال نخی) تهیه کرده و آن را به محلول داخل کاسه آغشته کنید. دستمال نخی را بچکانید و کاری کنید که فقط مرطوب باشد. بعد از آن، تمام سطح انگشتر نگین دار را با دقت و به آرامی تمیز کنید.

دقت کنید که به نگین فشار وارد نشود. بعد از اینکه با کمک دستمال نخی آغشته به آب ولرم و صابون انگشتر را شستشو دادید، یک دستمال تمیز و نمدار دیگر بردارید و بار دیگر همه بخش های انگشتر را تمیز کنید. در مرحله آخر نیز انگشتر نگین دار را روی یک سطح خشک قرار دهید و منتظر بمانید تا خودش خشک شود.

تمیز کردن انگشتر طلا بدون نگین

تمیز کردن و شستشوی انگشتر طلا ساده که هیچ سنگ و یا نگینی ندارد بسیار ساده است. ما برای اینکار تنها یک کاسه آب ولرم، کمی پودر صابون و  تنها یک دستمال لازم داریم.

کاسه ای را تا نصفه با آب ولرم پر کنید و بعد از آن کمی پودر صابون به کاسه اضافه کنید. هم بزنید تا کف ایجاد شود. انگشتر طلا بدون نگین را داخل کاسه آب و صابون انداخته و بدون اینکه به آن دست بزنید اجازه دهید به مدت 20 دقیقه تا نیم ساعت داخل کاسه باقی بماند.

بعد از آن، انگشتر را داخل همان کاسه با کمک یک مسواک تمیز که پرزهای نرمی داشته باشد یا پارچه نخی ساده بدون پرز تمیز کنید. مرحله بعد انگشتر را از داخل کاسه برداشته و زیر آب شیر قرار دهید تا تمام کف و صابون از بخش های مختلف انگشتر خارج شود. در نهایت انگشتر را با کمک یک حوله تمیز خشک کنید و آن را در معرض هوای آزاد قرار دهد تا کمی جلا پیدا کند.

منبع: https://www.asby.ir/





:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: