انواع ارتودنسی دندان را بشناسید
نوشته شده توسط : رعنا

نامرتبی دندان ها می تواند عوارض نامناسبی مانند پوسیدگی دندان، مشکلات گوارشی، سردرد یا مشکلات مفصل گیجگاهی و مشکلات لثه ای را برای بیمار ایجاد کند. ارتودنسی با هدف ایجاد نظم و هماهنگی بین دندان ها و فکین می تواند تاثیر زیبایی بر چهره افراد داشته باشد؛ پس علاوه بر جنبه درمانی می تواند جنبه زیبایی نیز داشته باشد.

ارتودنسی دندان اقساطی

هزینه ارتودنسی به عواملی چون سن بیمار، میزان دستمزد ارتودنتیست، نوع ابزار و تجهیزات استفاده شده برای درمان، آماده سازی قبل از انجام ارتودنسی ( مانند جرم گیری دندان، کشیدن و..)، شدت مشکل دندان پو طول دوره درمانی بستگی دارد.

به دلیل اینکه ارتودنسی دندان هزینه بالایی دارد، بعضی از ارتودنتیست ها پس از مشاوره و تعیین نمودن روش درمانی، این امکان را برای بیماران خود فراهم میکنند که پرداخت هزینه ارتودنسی به صورت اقساطی انجام شود.

انواع ارتودنسی

ارتودنسی ثابت

درمان با ارتودنسی به وسیله 2 نوع ارتودنسی ثابت یا متحرک می تواند انجام شود که در ارتودنسی ثابت ابزارهای ارتودنسی به صورت ثابت بر دندان ها قرار می گیرد. اما ارتودنسی متحرک قابل حرکت و در آوردن می باشد. در متن زیر به معرفی انواع روش های درمان با ارتودنسی می پردازیم:

ارتودنسی فلزی

براکت های ارتودنسی فلزی روی دندان ها چسبانده می شوند و سیم های ارتودنسی به کمک کش های ارتودنسی به براکت ها متصل می شود تا با اعمال فشار به دندان ها آنها را به تدریج در مسیر صحیح خود قرار دهند.

این روش یکی از بهترین روش های درمان با ارتودنسی است که با هزینه پایین تری می تواند بیشتر مشکلات  فک و دندانی را پوشش دهد.

ارتودنسی لینگوال

در ارتودنسی لینگوال، براکت ها پشت دندان ها قرار می گیرند. از مزیت های مهم ارتودنسی لینگوال این است که اگر بیمار بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نکند و دندان های اطراف براکت ها تغییر رنگ بدهند، این تغییر رنگ قابل مشاهده نخواهد بود.

ارتودنسی دیمون

در ارتودنسی دیمون از یک مکانیزم لغزنده استفاده شده است که سیم های ارتودنسی را به براکت ها متصل می نماید. این امر موجب میشود بیمار کمتر تحت فشار قرار بگیرد و احساس راحتی بیشتری داشته باشد. همچنین طول دوره درمان ارتودنسی دیمون نسبت به ارتودنسی فلزی حدود 2. 7 ماه زودتر انجام می شود.

ارتودنسی اینویزیلاین

در این روش ارتودنسی، از بریس های فلزی که ظاهر زیبا و جالبی ندارند، خبری نیست. بلکه پلاک های این نوع ارتودنسی از صفحات پلاستیکی شفافی تشکیل شده اند، که برای بیینده قابل مشاهده نیستند. این پلاک ها به راحتی قابل تشخیص نبوده. پلاک های این ارتودنسی متحرک بوده و میتوان در ساعاتی از روز آن را درآورد و مجدد استفاده کرد.

منبع: https://www.bestdentists.ir/





:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: