4 نکته مهم برای داشتن دندان هایی زیبا
نوشته شده توسط : رعنا

هارمز کیمبرلی، سخنگوی انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) می‌گوید: “ دهان شما اولین نقطه تماس بدن با مواد مغذی است که مصرف می‌کنید.“ به طور طبیعی، آنچه که شما در دهان خود قرار می‌دهید، نه تنها سلامت دندان‌ ها و لثه‌ ها بلکه سلامت کل بدنتان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

محدود کردن استفاده از مواد غذایی رنگی

نوشیدنی‌ های مورد علاقه شما ممكن است لبخندتان را نابود کنند. قهوه و چای بزرگترین این نوشیدنی های نابودکننده هستند. آنها رنگدانه‌ هایی دارند که به مینای دندان متصل شده و بخش سفید و بیرونی دندانتان را زرد و کدر می‌کنند. برای داشتن دندان‌ هایی سفید، این نوشیدنی ‌های رنگی را کنار بگذارید. برای کمک به مقابله با لکه‌ های موجود، از خمیر دندان ‌های حاوی فلوراید که دندان‌ها را سفید می‌کنند، استفاده کنید.

محدود کردن تنقلات

تنقلات بیش از حد نه تنها باعث داشتن شکمی چاق می ‌شود؛ بلکه برای لبخند شما نیز مضر هستند. غذاهایی که به عنوان بخشی از وعده روزانه خورده می‌شوند، نسبت به خوردن مقدار زیادی تنقلات در طول روز آسیب کمتری به مینای دندانتان می‌رسانند، زیرا بزاق بیشتری در طول غذا آزاد می شود.

بزاق به شستن غذاها از دهان کمک می‌کند و اثرات اسیدی را که می‌تواند به دندان‌ ها آسیب برساند و باعث ایجاد حفره شود از بین می‌برد. مصرف برخی از تنقلات اجتناب ناپذیر است، بنابراین مطمئن شوید که چیزهای سالمی مانند پنیر، سبزیجات، آجیل یا میوه را انتخاب می‌کنید.

مراجعه منظم به دندانپزشک

بهتر است به طور مدام، چکاپ دندان هایتان را در برنامه خود قرار دهید تا از سلامتشان مطمئن شوید. تشخیص و درمان زود هنگام مسائل دندانی اغلب ساده ‌تر و کم هزینه ‌تر هستند و دندانپزشکان می‌توانند با استفاده از روش‌ های ساده به جلوگیری از پیشرفت بسیاری از مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان کمک کنند.

خوردن غذا های مغذی

دندان‌ های شما به مواد مغذی قوی نیاز دارند و باید سفید و عاری از کرم خوردگی باشند. برای داشتن دندان‌ هایی سالم، باید غذاهای مختلفی را از هر یک از پنج گروه غذایی اصلی بخورید. این امر تضمین می ‌کند که دندان‌ های شما مواد مغذی ضروری را دریافت می‌کنند.

کلسیمی که در محصولات لبنی و برگ‌ های سبزیجات یافت می‌شود، برای دندان‌ هایتان از اهمیت میژه ای برخوردار است. فسفر، که در پروتئین‌ هایی مانند تخم ‌مرغ، ماهی، مرغ، گوشت و لبنیات یافت می‌شود، نیز ضروری هستند. هر دو این مواد مغذی به حفاظت و بازگرداندن مینای دندان شما کمک می‌کنند.

منبع: https://www.chalava.ir/





:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: