بهترین درمان ارتودنسی متناسب با نیازهای هر فرد چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

هر ساله میلیون ها نفر کودک و بزرگسال به صورت داوطلبانه برای رفع مشکلات مربوط به دندان های خود به متخصص ارتودنسی مراجعه می کنند. و خوشبختانه تعداد زیادی از درمان های ارتودنسی برای این اشخاص در دسترس است. هر مشکلی که با ظاهر دندان های خود دارید را می توانید به راحتی به دستان متخصصان ارتودنسی بسپارید و مطمئن باشید که هر پروسه درمانی در این تخصص دندانپزشکی مزایای خاص خود را دارد.

انواع درمان های ارتودنسی

متخصص ارتودنسی برای هر کدام از مشکلات مربوط به دندان های شما راه حل ها و درمان های ارتودنسی خاصی در نظر خواهد گرفت. نوع درمان ارتودنسی که این متخصص برای شما انتخاب میکند بستگی به نوع مشکل دندان شما، شدت آن، بودجه و ترجیح شما خواهد داشت. رایج ترین درمان های ارتودنسی در ادامه بیشتر توضیح داده شده اند:

درمان ارتودنسی دو مرحله ای (Two-Phase Orthodontics)

رو آوردن به درمان ارتودنسی دو مرحله ای فواید بسیار زیادی برای افراد دارد. انجام این درمان باعث میشود که افراد در سنین بزرگسالی تحت درمان های شدیدتر، پرهزینه تر و عوارض آن ها قرار نگیرند.

انجام ارتودنسی اولیه به این دلیل است که دندانها و ساختار فک کودکان در حال رشد و توسعه است، بنابراین درمان ارتودنسی می تواند به راحتی و بدون دردسر روی دندان های کودک صورت بگیرد. فاز اول درمان ارتودنسی دو مرحله ای شامل استفاده از اکسپندر ها یا وسیع کننده های کام برای فراهم کردن فضای فضای کافی برای رشد دندان ها است. چنین اقداماتی باعث میشود از بروز مشکلات مربوط به فک و دندان ها در آینده پیشگیری شود و مانع از انجام عمل های تهاجمی بر روی دندان و فک میشود.

فاز دوم از درمان ارتودنسی دو مرحله ای به طور معمول زمانی شروع میشود که بیشتر دندان های دائمی بچه ها در آمده باشد. و اگر مشکلی متوجه دندان ها باشد، با کمک بریس ها و یا الاینر ها مشکلات حل خواهند شد.

تکنولوژی اصلاح طرح لبخند (SureSmile Technology)

فناوری SureSmile ترکیبی از تصویربرداری سه بعدی و طراحی لبخند به کمک رایانه و فناوری مدرن رباتیک برای تولید ابزکارآمد لبخندهای باورنکردنی است.  متخصص ارتودنسی میتواند به کمک فناوری شوراسمایل مدل های واقعی و سه بعدی از دندان بیماران و مراجعان خود تهیه کند. این مدل ها ارتودنتیست را قادر میسازد که اطلاعات کاملی از دندان بیمار و موقعیت هر کدام از آنها به دست بیاورد. این تکنولوژی میتواند به متخصص ارتودنسی کمک کند تا بهترین موقعیت برای تغییر جهت دندان ها را پیدا کنند. بنابراین به کمک این تکنولوژی قرار است درمان های ارتودنسی بسیار بسیار دقیق تر از پیش شود.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: