منظور از طلای خام چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

فلز طلا با نشان شیمیایی Au در گروه ۱۱ جدول تناوبی قرار دارد. چگالی بالا، شکل پذیری فوق ‌العاده و داشتن رنگ زرد براق و روشن از خصوصیات بارز طلای خام است.

طلای خام (Pure Gold) طلایی است که به طور طبیعی از معادن طلا استخراج می‌شود و همراه با ناخالصی است و هیچگونه عملیاتی برای جدا کردن ناخالصی آن صورت نگرفته است و باید طی مراحلی آن را خالص کنند. این مراحل بستگی به معادنی که طلا از آنجا پیدا می‌شود، دارد و ممکن است چندین روز طول بکشد.

طلای خام را پس از استخراج از معادن و پاکسازی آن، به صورت شمش‌ های ۲۴ عیار در می‌آورند؛ اما چون طلا با ناخالصی‌ هایی همراه است درصد خلوص شمش‌ های ساخته شده از طلای خام را %۹۹ در نظر می‌گیرند و شرکت ‌های سازنده‌ شمش طلا، این عیار را روی شمش‌ هایشان درج می‌کنند. طلایی که بدون هیچ‎ گونه ناخالصی در طبیعت وجود داشته باشد بسیار نرم است. به طوری که به راحتی  تغییر شکل می‌ دهد. به همین خاطر شمش‌های خالص طلا را در بازار به صورت پلمپ یا وکیوم شده خرید و فروش می‌کنند.

طلای خام بهتر است یا سکه؟

برخی از افراد، خرید طلا برای سرمایه گذاری را انتخاب می کنند. به صورت کلی، طلا جزو آن دسته از سرمایه هایی است که در آن افراد، با  ریسک کمی مواجه می شوند و معمولاً زیان نمی بینند. اما مهم است که چه نوع طلایی را برای خرید انتخاب کنید. هر کدام از انواع طلا اعم از خام، آب شده، سکه و زیور آلات طلا دارای ویژگی های مهمی هستند که باعث شده تا سرمایه داران، یکی از آنها را انتخاب کنند.

بر اساس اعلام کارشناسان این حوزه، امکان تقلب در زمینه طلاهای خام، زیاد است. البته قبل از هر چیزی باید عنوان کنیم که خرید طلا به صورت خام می تواند گزینه عالی برای سرمایه گزاری باشد؛ اما باید در این حالت، آن را از مراکز معتبری خریداری کنید.

فرق طلای خام با شمش طلا

شمش طلا دارای وزن، ابعاد و شماره حک شده مشخص است. شمش را شرکت های معتبر تولید می کنند و در اختیار بانک های مرکزی قرار می دهند. در حالی همه ما می توانیم خودمان طلای خام را از طبیعت پیدا کنیم. طلای خام می تواند به هر شکل و وزنی باشد. ممکن است ناخالصی آن زیاد باشد و برای استفاده احتیاج به جدا کردن ناخالصی آن داشته باشیم.

منبع: https://www.asby.ir/





:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: