ارتودنسی دندان ایمپلنت شده
نوشته شده توسط : رعنا

در شرایطی که به هر دو درمان ارتودنسی و ایمپلنت نیاز است، کدام یک اولویت ماست؟ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ سوالتان را متوجه شوید.

کاشت دندان

کاشت دندان یا ایمپلنت دندان جایگزین بسیار مناسبی برای دندان های از دست رفته و یا پوسیده ای هستند که نیاز به کشیده شدن دارند.

ایمپلنت ها از فلز تیتانیوم تشکیل شده اند که اجزای مختلفی دارد و دندانپزشک آن را داخل فک پیچ می کند و دندان مصنوعی که بسیار جنس مقاومی دارد و مانند دندان های معمولی شما کار می کند را روی آن پیچ سفت می کند. در انتهای این فرآیند، شما دندانی جدیدی با ظاهری کاملا شبیه به دندان اصلی خود دارید.

آیا می توان به جای ایمپلنت از ارتودنسی استفاده کرد؟

در صورتی که بیمار فاقد دندان باشد، ارتودنتیست ها چند گزینه دارند. اگر فرد دندان‌ های پر و به هم چسبیده ای داشته باشد ممکن است این کار نتیجه خوبی ایجاد کند و به مرور باعث شود دندان ها از هم کمی جدا شده و فاصله را پر کنند.

اما در مواردی که رایج است، ممکن است نتوان با ارتودنسی این مشکل را حل کرد و این بستگی به نوع دندان، فاصله دندان و شرایط فک فرد دارد .اگر تعداد دندانهای کشیده شده به حدی باشد که فاصله زیادی ایجاد کرده باشد ممکن است ارتودنسی نتیجه عکس داشته باشد و به جای اینکه آن ها را در کنار هم مرتب کند، باعث شود فاصله آن ها بیش از حد طبیعی خود شود.

انجام ارتودنسی قبل از ایمپلنت

در شرایطی که افراد به ارتودنسی و ایمپلنت دندان احتیاج دارند برای این که این دو روش به طور درستی انجام شود معمولا ابتدا ارتودنسی و نصب بریس توصیه می شود. دلیلش این است که وقتی ایمپلنت را درون فک قرار دادیم دیگر نمی‌توان آن را حرکت داد.

یعنی ایمپلنت مانند دندان های معمولی نیست و وقتی پیچ می‌شود به هیچ عنوان نمی‌توان آن را حرکت داد. در نتیجه؛ باید ارتودنسی قبل از کاشت دندان انجام شود.

انجام ارتودنسی بعد از ایمپلنت

در شرایطی هم ممکن است طبق دستور پزشک و شرایط فکی و دندانی فرد، بتوان پس از ایمپلنت دندان کار ارتودنسی را انجام داد و این، شرایط مخصوص به خود را دارد. این گونه است اگر پس از انجام ایمپلنت، دندان هایی که در اطراف آن وجود دارند نیاز به ارتودنسی داشته باشند، مسلماً بعد از ایمپلنت، کار ارتودنسی روی دندان انجام می شود. حتی در این موارد کاشت ایمپلنت قبل از ارتودنسی بسیار بهتر است به این دلیل که ایمپلنت یک نیروی مناسب ایجاد می کند که دندان‌ها بیش از حد جابجا نشوند.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/





:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: