ارتودنسی پنهان چیست و چگونه انجام می شود؟
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان، تخصصی در دندانپزشکی است که به وضعیت نامناسب دندان ها و فک ها می پردازد. ارتودنسی امروزه با استفاده از ابزاری به نام بریس یا حلقه های ارتودنسی میتواند دندانهای کج و نا مرتب را صاف کند و آنها را به موقعیت خود برگرداند. ارتودنسی پنهان یا ارتودنسی لینگوال یکی از روش‌های ارتودنسی نامرئی به شمار می رود.

براکت در ارتودنسی پنهان عمدتاً شبیه به براکت های معمول است با این تفاوت که در پشت دندان‌ها قرار می‌گیرد. اینگونه است که اطرافیان متوجه نمی شوند بیمار تحت درمان ارتودنسی است. این درمان برای افرادی که در موقعیت های اجتماعی مختلفی هستند و نمی خواهند براکت ها دیده شوند مورد استفاده است. به همین دلیل به این نوع ارتودنسی، ارتودنسی مخفی هم می گویند.

مراحل انجام ارتودنسی پنهان چگونه است؟

هنگامی که به دندانپزشکی مراجعه می کنید، او شما را از نظر بالینی معاینه می کند و مدلی از گچ دندانهای شما می سازد و از شما می خواهد عکس دندان های خود را با اشعه ایکس تهیه کنید و تصویر دندانی تهیه کنید.

پس از انجام این معاینات اولیه، متخصص ارتودنسی دوره درمان و نوع دستگاه ارتودنسی پنهان را برای استفاده تعیین می کند. پس از آن، متخصص ارتودنسی دستگاه ارتودنسی مناسب را در دهان شما قرار می دهد و آن را در جای خود ثابت می کند.

سپس به بررسی های منظم نیاز دارید تا دندانپزشک بتواند پیشرفت شما را بررسی کند. هنگامی که دندانپزشک متوجه نتیجه راضی کننده میشود، درمان به پایان می رسد و دستگاه های ارتودنسی برداشته می شوند.

چه زمانی نیاز به بریس دندان پیدا میکنیم؟

اگر یکی از موارد زیر در مورد در شما وجود داشته باشد باید بریس های دندانی داشته باشید:

  • اگر دندان های شما در وضعیت خوبی قرار نگرفته اند یا در هم جمع شده یا کج شده اند. در این حالت باید بریس های دندانی را بر روی دندانهای خود انجام دهید، در غیر این صورت دندان های شما در معرض پوسیدگی قرار می گیرند.
  • اگر دندان های فک بالا نسبت به دندان های پایین خیلی جلوتر باشند یا اگر دندان های پایین خیلی جلوتر از دندان های فوقانی باشند (آندربایت)، یا اگر هنگام گاز گرفتن بین دندان های بالا و پایین فاصله وجود داشته باشد (اپن بایت).
  • اگر دندان های کج شده شما بر لبخند و ظاهر شما تأثیر منفی می گذارد و به شما احساس اعتماد به نفس پایین می دهد.
  • اگر بین دندانهای شما فاصله ناخواسته ای وجود داشته باشد.

منبع: https://www.bestdentists.ir/





:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: