ارتودنسی ژله ای چیست آیا تاثیری متفاوت بر دندان دارد؟
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی ژله ای راهکار مناسبی برای داشتن دندان‌ های مرتب و زیباست ؛ به عبارت دیگر، نوعی ارتودنسی است که قابلیت دید دستگاه‌های ارتودنسی را به حداقل می‌رساند. این روش در بین افرادی که اهمیت زیادی به زیبایی لبخند و چهره خود می‌دهند، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

همانطور که می دانیم روش‌های زیادی برای کمتر دیده شدن دستگاه‌های ارتودنسی وجود دارد.ارتودنسی ژله ای یکی از تکنیک‌های درمانی برای این منظور است. با استفاده از ارتودنسی نامرئی که به آن ارتودنسی ژله‌ای هم گفته می‌شود، می‌توان ناهنجاری‌های دندان را برطرف کرد. در اغلب روش‌های درمان ارتودنسی از به راکت و سیم استفاده می‌شود؛ اما در ارتودنسی ژله‌ای چنین نیست.

ارتودنسی ژله‌ای

در این نوع ارتودنسی از پلاک‌های بی رنگ و شفاف استفاده می‌شود. ارتودنسی ژله ای از جمله ارتودنسی‌های مناسب برای کودکان بشمار می‌آید. چون ناهنجاری دندان‌های کودکان پیچیده نیست، اگر به موقع به متخصص مراجعه شود، به‌راحتی قابل رفع خواهند بود. این روش همچنین برای بزرگسالانی که تمایل ندارند سیم‌ها و براکت روی دندان آنها مشاهده شود بسیار مناسب است.

در این روش درمانی می‌توان بسیاری از مشکلات را درمان کرد؛ بدون اینکه از وجود آن ها نگرانی داشت:

  • ازدحام یا شلوغی دندانی، در این حالت فضای فک به قدر کافی برای دندان‌ها وجود ندارد.
  • وجود فاصله زیاد بین دندان‌ها: به علت رشد غیر عادی فک یا از دست رفتن دندان، فاصله دندانی زیاد است.
  • اوربایت، در این وضعیت دندان‌های بالا جلوتر از دندان‌های پائین قرار دارند.
  • کراس بایت، هم محور نبودن فک بالا و پایین موجب می‌شود یک یا چند دندان جلو یا کناری فک بالا در پشت دندان‌های پایین قرار بگیرد.
  • بازگشت جزئی دندان‌ها به حالت اولیه: پس از پایان دوره درمان ارتودنسی، دندان‌ها ممکن است تا حدی به حالت اولیه بازگردند.

هزینه ارتودنسی ژله‌ای

هزینه ارتودنسی از جمله عوامل مؤثر در انتخاب نوع و زمان شروع درمان است. این ارتودنسی یک ارتودنسی ارزان نیست. قیمت آن با توجه به مزایای دریافتی، کاملاً مناسب و منصفانه است. هزینه این ارتودنسی به عواملی همچون جنس پلاک، کیفیت آن، هزیینه لابراتوار و طول درمان بستگی دارد. در این روش لازم است بیمار مراجعات و چکاب‌های مکرر داشته باشد و هر چند وقت یک بار، پلاک جدید را از دندانپزشک دریافت کند.

هزینه این ارتودنسی همچنین به شدت مشکل، طرح درمان و دستمزد متخصص بستگی دارد. پرداخت هزینه درمان نیز به طرق مختلف می‌تواند انجام شود. ممکن است لازم نباشد که همه هزینه در یک جلسه پرداخت شود.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: