چند راه حل برای سالم نگه داشتن لثه:
نوشته شده توسط : رعنا

به بافتی که درون دهان و در غشاء مخاطی و بالای آرواره قرار گرفته است لثه گفته می‌شود. علاوه بر سلامت و زیبایی دندان سلامت لثه نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. لثه سالم ، لثه‌ای محکم و قوی و دارای رنگی صورتی و اگر رنگ‌های آبی، سفید و قرمز به خود بگیرد نشان از بیماری در آن است.

بیماری‌های لثه با تجمع جرم و پلاک‌ها اطراف دندان آغاز می‌شوند که باعث آلودگی بافت لثه و تورم و قرمزی آن می‌شوند. بی توجهی به لثه و سلامت آن باعث می‌شود با گذشت زمان لثه از دندان جدا شده و در نهایت باعث از بین رفتن دندان می‌شود. بیماری‌های لثه به بیمار‌های خاموش معروف هستند و نه تنها بر سلامت دندان‌ها بلکه بر روی سلامت کل بدن تاثیر می‌گذارند. علائمی مانند خونریزی لثه، قرمزی و تورم لثه، جدا شدن دندان از لثه و مزه و بوی بد دهان از جمله علائم بیماری‌های لثه می‌باشند.

استفاده از نخ‌دندان برای داشتن لثه سالم

استفاده از مسواک به تنهایی کافی نیست و باید از نخ دندان نیز به صورت روزانه استفاده کنید. نخ دندان کشیدن به داشتن لثه سالم کمک و همچنین نخ دندان به از بین بردن جرم و پلاک‌های بین دندان‌ها و لثه کمک می‌کند. نخ دندان را به آرامی و با دقت بین دندان‌ها از بالا به پایین بکشید چرا که اشتباه انجام دادن این عمل موجب سایش و آسیب به لثه می‌شود.

استفاده از خمیردندان مناسب

استفاده از یک خمیردندان مناسب می‌تواند تاثیر زیادی در سلامت لثه داشته باشد. سعی کنید خمیردندانی را انتخاب کنید که حاوی فلوراید باشد، چرا که فلوراید به جلوگیری از پوسیدگی دندان و بهداشت لثه‌ها کمک می‌کند.

استفاده از دهانشویه برای داشتن لثه سالم

برای تکمیل کردن بهداشت دهان و دندان علاوه بر مسواک و نخ دندان استفاده از یک دهانشویه مناسب نیز توصیه شده است. استفاده از دهانشویه به کاهش جرم و پلاک و کاهش التهاب لثه  و پاک شدن مواد غذایی درون دهان کمک می‌کند. دهانشویه‌ها انواع مختلفی دارند که برای انتخاب بهترین نوع دهانشویه با دندانپزشک خود مشورت کنید.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: