ارتودنسی و تغییر چهره
نوشته شده توسط : رعنا

مهم ترین عاملی که در چهره افراد تاثیر زیادی دارد ناحیه دهان است. عدم تقارن در چهره امری عادی است که در اکثر افراد دیده می شود. ارتودنسی جهت بر طرف کردن این نا متقارنی دهانی است که بیشتر مربوط به مشکلات فک و دندان است. تغییر چهره بعد از ارتودنسی، از مواردی است که افراد را ترغیب به درمان ارتودنسی می کند.

استخوان فک یا دندان ها اگر در موقعیت اصلی خود قرار بگیرند آنگاه موجب تغییر شکل در صورت فرد می شود. لیست زیر شامل مواردی است که به محض اصلاح وضعیت، صورت بیمار به طور چشمگیری تغییر پیدا میکند.

  • آندربایت
  • اوربایت
  • اپن بایت

همانطور که گفتیم تقارن و زیبایی لبخند هر فردی در گرو ردیف بودن و منظم بودن دندان هاست. مشکلاتی که مربوط به فک هستند بیشترین تاثیر را نسبت به مشکلات دندانی در تغییر چهره دارند.

آندربایت

هرگاه دندان های جلویی فک پایین بیمار، جلوتر از دندان های جلویی فک بالا قرار داشته باشد آنگاه به این مشکل ناهنجاری آندربایت می گویند. این مشکل به علت رشد بیش از حد فک پایین اتفاق می افتد که باعث می شود چانه به سمت جلو کشیده شود. با جلو بودن فک پایین چهره فرد بزرگ تر دیده می شود. با ارتودنسی چانه بیمار به سمت عقب برده می شود و چهره فرد زیبا تر و کوچک تر دیده می شود.

اپن بایت

به حالتی از دهان که بین دندان های بالا و پایین فاصله عمودی ایجاد شود اپن بایت گفته می شود. این ناهنجاری دهان فرد را به طوری نشان می دهد که انگار همیشه باز است. به دلیل عدم بسته شدن طبیعی دهان، لب بالا به سمت بیرون رشد می کند. با کمک دستگاه های ارتودنسی این ناهنجاری به راحتی بر طرف می شود و چهره طبیعی فرد بر می گردد.

مدت ارتودنسی دندان

با اینکه ارتودنسی بر فرم صورت تاثیر دارد و در زندگی شخصی فرد تغییراتی ایجاد میکند، همچنان تعداد زیادی از مردم از این بریس ها نفرت دارند. بریس ها علاوه بر بهتر شدن کیفیت دندان ها و راحت تر شدن عمل جویدن غذاها باعث بهتر شدن ظاهر و لبخند شما نیز میشوند. مدت زمان ارتودنسی دندان بسته به شدت بهم ریختگی دندان ها و بسیاری از عوامل دیگر ممکن است بین ۶ ماه تا ۱۸ ماه طور بکشد. هرچند هزینه ارتودنسی دندان ممکن است در ابتدا شما را شوکه کند، اما باید بدانید این عمل، تأثیر دائمی روی دندان های شما دارد و یک بار برای همیشه در طول عمر خود ارتودنسی دندان را انجام می دهید.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/





:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: