هزینه خدمات روکش دندان در سال 1401 چقدر است؟
نوشته شده توسط : رعنا

خدمات دندانپزشکی شاید از پرهزینه ‌ترین و گران ‌ترین خدماتی است که فرد در سراسر زندگی با آن درگیر است و بخش زیادی از آن را خود بیمار متقبل است. اگر به دنبال هزینه دندانپزشکی در سال 1401هستید این مطلب برای شماست.

قیمت خدمات دندانپزشکی با توجه به دولتی یا خصوصی بودن مراکز خدمات درمانی، تجربه و شهرت دندانپزشک یا مکان مطب، تجهیزات آن و موادی که دندانپزشک استفاده می‌کند، شرایط بیمار مانند اورژانسی بودن یا وخامت آن، متفاوت است. در نتیجه در این مقاله میانگین قیمت دندانپزشکی را پوشش می‌دهیم.

زمان پرداخت هزینه درمان

روش پرداخت هزینه‌ درمان‌های مختلف دندانپزشکی یکسان نیست. هزینه بعضی از درمان‌ها را باید در ابتدای درمان به طور کامل پرداخت کرد. این در حالی است که هزینه بعضی از خدمات، پس از به پایان رسیدن دوره درمان دریافت می‌شود. متخصص روش پرداخت هزینه را نسبت به قیمت دندانپزشکی، درهر جلسه ویزیت و مشاوره اعلام می‌کند.

هزینه معاینه دندانپزشکی چقدر است؟

صرف نظر اینکه برای چه منظور به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کرده اید، ابتدا باید توسط دندانپزشک معاینه شوید. تعرفه دندانپزشک عمومی برای معاینه و ویزیت در سال 1401 حدود 464.000 ریال است و تعرفه دندانپزشک متخصص برای معاینه و ویزیت در سال 1401 حدود 700.000 ریال است.

روکش دندان چیست؟

روکش دندان (Dental Crown) تاج یا کلاهک سفید رنگی است که دقیقا همانند دندان اصلی است و در مواردی استفاده می شود که قسمت زیادی از دندان، آسیب دیده یا از بین رفته است. در این شرایط روکشی مناسب با باقیمانده دندان ساخته می شود و بر روی دندان اصلی چسبانده می شود که البته به غیر از ترمیم کاربرد زیبایی هم دارد.

ساختار و طراحی روکش ها به گونه ای است که هم عملکردشان و هم ظاهرشان کاملا شبیه تاج دندان های طبیعی انسان است. روکش ها کمک می کنند که ظاهر دندان های شما زیباتر و استحکام آنها بیشتر شود.

تاج دندان به بخش سفید رنگ دندان گفته می شود که از لثه خارج شده و نمایان است. روکش دندان به طور کامل تاج دندان را می پوشاند. از روکش برای دندان هایی که در اثر عصب کشی بسیار تخریب شده اند نیز به منظور جلوگیری از شکستن دندان و پوشش کامل دندان استفاده می شود.

هزینه روکش دندان چقدر است؟

 هزینه روکش دندان در سال 1401 به صورت تقریبی به شرح زیر است:

نوع روکش دندان

تعرفه دندانپزشک عمومی (به ریال)

تعرفه دندانپزشک متخصص (به ریال)

هزینه روکش دندان سرامیکی (پرسلینی)

15.000.000

30.000.000

هزینه روکش دندان PFM

12.000.000

20.000.000

قیمت روکش دندان زیرکونیا

15.000.000

30.000.000

قیمت روکش دندان فلزی

متغیر

متغیر

 





:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: