ارتودنسی یا لمینت؛ کدام مناسب من است؟
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه بیش از پیش افراد به مرتبی و زیبایی دندان های خود اهمیت میدهند. به همین دلیل شناخت انواع این روش ها جهت گرفتن نتایج بهتر، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله سعی داریم که به سوال ارتودنسی دندان بهتر است یا لمینت  پاسخ دهیم.

ارتودنسی چیست؟

به درمان ناهنجاری ها و بی نظمی های دندان و فک، ارتودنسی می گویند. بنابراین برای اصلاح بی نظمی دندان باید از ارتودنسی استفاده شود و هیچ یک از روش های دیگر نمی تواند جایگزین ارتودنسی دندان شود.

طول درمان ارتودنسی چقدر است؟

طول دوره درمان ارتودنسی بسته به برنامه درمانی بیمار از شش ماه تا یک و نیم سال متغیر است. بعد از این دوره درمان، دندان ها مرتب می شوند و پس از آن، دندانهای فرد بدون هیچ تغییر یا برشی برای همیشه صاف و مرتب خواهند بود.

لمینت چیست؟

لمینت دندان یکی از درمان های زیبایی است که برای مشکلات مختلف توصیه می شود. اصل درمان لمینت برای بیمارانی است که دندان های کوچکی دارند که از سایر دندان هایشان متمایز است و می توان آنها را با درمان های لمینت به اندازه دندان های دیگر درآورد. برای ترمیم دندان، یکی از روش های لمینیت یا روکش می تواند گزینه خوبی باشد.

طول درمان لمینت چقدر است؟

طول دوره درمان لمینت معمولا یک یا دو جلسه طول می کشد تا لبخندی زیبا داشته باشید؛ اما نه لبخندی ماندگار تا پایان زندگی. برای افرادی که مشکلات نامنظمی دندان ها و ناهنجاری های صورت دارند، ارتودنسی دندان اولین و بهترین روش درمانی است که با هیچ روشی جایگزین نمی شود.

این روش یک درمان دائمی است که یک لبخند کامل و ایده آل و فقط با یک بار درمان در طول زندگی به فرد می دهد. لمینیت یک درمان موقت است و به دلیل پوسیدگی دندان، فرد باید بطور مکرر و بعضا تا پایان عمر به دندانپزشک مراجعه کند تا لمینت ها را تعویض کند.

استفاده از ارتودنسی و لمینت به صورت همزمان

در برخی موارد می توان برای نتیجه گیری بهتر، از لمینت و ارتودنسی در یک راستا و به صورت مکمل استفاده کرد. متخصص ارتودنسی به کمک متخصص ترمیم و زیبایی دندان می توانند با استفاده از ترکیب چند روش، لبخندی زیبا را برای بیمار طراحی کنند. بهت ر است متخصص ارتودنسی ای که پیدا میکنید نزدیک محل زندگیتان باشد زیرا به دلیل طولانی بودن مدت درمان ارتودنسی، طی کردن مسیر برای مراجعه به ارتودنتیست طاقت فرسا و دشوار است.

منبع: https://www.bestdentists.ir/





:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: