روش‌های خانگی تمیز کردن طلا و جواهرات
نوشته شده توسط : رعنا

طلا با گذشت زمان در کنار محصولاتی مانند عطر، مواد بهداشتی و همچنین عرق بدن، درخشش خود را از دست می‌دهد. استفاده‌ مداوم از قطعات طلا هم باعث کدر شدن و سایش آنها می‌شود. بنابراین لازم است به منظور به دست آوردن مجدد درخشش خود، حتما هر چند وقت یک بار تمیز شود.

به جز طلای خالص موجود در جواهرات، بقیه آلیاژهای آن با اکسیژن هوا، سولفور و رطوبت وارد واکنش شیمیایی می‌شوند و این باعث می‌شود تا طلای شما بعد از مدتی سیاه و کدر شود. یعنی در واقع سیاه شدن و کدر شدن مصنوعات طلا به خاطر این نیست که طلای آنها اصل نیست، بلکه به خاطر وجود مقدار زیادی فلزات دیگر غیر از طلا در آنهاست. هر چه عیار طلایی که می‌خرید بالاتر باشد، امکان سیاه شدن آن کمتر خواهد بود.

این امر در فصل‌های گرم سال بیشتر مشاهده می‌شود. چون بدن انسان عرق می‌کند و نمک موجود در آن با مس موجود در طلا واکنش نشان می‌دهد و باعث کدر شدن طلا میشود.

روشهای تمیز کردن طلا

شاید تمیز کردن گردنبند طلا  یا موارد مشابه آن ساده تر و راحتتر از مثلا یک انگشتر با نگین های ریز باشد. در این مقاله شما را با 2 روش خیلی ساده تمیز کردن طلا آشنا خواهیم کرد.

استفاده از خمیر دندان

از آنجا که هر شخصی هنگام مسافرت خمیر دندان همراه خود دارد، یکی از روش های تمیز کردن طلاحتی در زمان هایی که به مسافرت رفته اید، استفاده از خمیر دندان است.

حدود دو الی سه سانتی متر خمیر دندان را در یک پیاله ی کوچک آب بریزید و سپس این محلول را به هم بزنید تا ترکیب یکسانی ایجاد شود.

مسواک را درون این محلول قرار دهید و قدری از این مواد را بردارید و بر روی طلای خود بکشید. استفاده از مسواک زبر ممکن است بر روی طلا خش بیندازد. اگر به مسواک نرم دسترسی ندارید می توانید از انگشتان دست خود کمک بگیرید. گرچه انگشتان دست نمی توانند مانند مسواک در تمیز کردن طلای شما کمک کنند، اما تا حد قابل قبولی این کار را انجام می دهند. همچنین برای پیشگیری از آسیب می توانید فشار کمی را روی مسواک وارد کنید.

بعد از تمیز کردن طلا با مسواک و یا انگشت دستتان، می توانید آن را بشویید. استفاده از مسواک و یا انگشتان دست در این هنگام به تمیز تر شدن طلای شما کمک به سزایی خواهد کرد. بعد از شستشو می توانید با یک دستمال یا حوله ی نرم طلا را خشک کنید و سپس آن را استفاده کنید.

توجه داشته باشید استفاده از طلای خیس ممکن است بر روی پوست شما حساسیت ایجاد کند. پس آن را به خوبی خشک و سپس استفاده کنید.

منبع: https://www.asby.ir/





:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: