برند تیفانی و تاریخچه آن
نوشته شده توسط : رعنا

برند تیفانی در سال 1837 توسط چارلز لوئیس تیفانی 25 ساله و جان بی یانگ در خیابان برادوی در نیویورک تأسیس شد. به همین دلیل تا مدت‌ها پیش نام این برند با عنوان تیفانی اند یانگ شناخته می‌ شد. تیفانی در ابتدای مسیر، در حوزه “ لوازم ‌التحریر و کالاهای فانتزی ” شروع به فعالیت کرد و پس ‌از آن بود که در دهه 1840 به سراغ تولید و طراحی جواهرات رفت.

نام برند جواهرت تیفانی زودتر از چیزی که انتظار داشتند در سراسر آمریکا پیچید. مدیران کمپانی تیفانی اند کو معتقد بودند که رمز پیشرفتشان سادگی است. آن‌ها جهان طبیعی را منبع اصلی الهام خود در طراحی‌ها می‌دانستند و سعی داشتند تا با حفظ سادگی در طرح‌ ها، بیشترین هماهنگی را با جهان هستی و طبیعت داشته باشند.

رخ دادن اتفاقات بزرگی از دهه 1840 تا 1880 باعث شد که برند جواهرات تیفانی اند کو بیش ‌از پیش محبوب و مشهور شود. برای مثال در سال ۱۸۶۱، آبراهام لینکلن، ساخت جامی از طلا را که قرار بود برای مراسم تحلیف ریاست‌ جمهوری از آن رونمایی شود، به شرکت تیفانی سپرد. پس از این رخداد تیفانی به محبوب ‌ترین برند جواهرات برای همسر رئیس‌ جمهور آمریکا تبدیل شد.

یکی دیگر از اتفاقاتی که باعث شنیده شدن هرچه بیشتر نام تیفانی شد، خریداری بزرگ ‌ترین و مرغوب ‌ترین الماس زرد رنگ جهان در سال 1878 توسط چارلز لوئیس تیفانی بود. این خبری بود که مانند بمب در سرتاسر جهان پیچید. این الماس با قیراط 287.42 به نام “الماس تیفانی” نام‌ گذاری شد.

در سال 2013 سرمایه کلی این کمپانی حدود 8.8 ملیارد دلار محاسبه شد و با 9000 کارمند جزء بزرگترین کمپانی های جهان جای گرفت. این کمپانی بزرگ امروزه در بیش از 22 کشور جهان شعبه دارد و شعبه مرکزی آن همچنان در شهر نیویورک و در ایالات متحده آمریکا واقع شده است.

چرخه تولید تیفانی تنها به جواهرات محدود نمی ‌شود. این کمپانی بزرگ محصولات لوکس متعددی را برای تولید ارائه می دهد. اما می‌ توان گفت که شهرت هیچ ‌یک از محصولات تیفانی به اندازه شهرت آن در طراحی، ساخت و فروش طلا و جواهراتش نیست.

جواهرات تیفانی اند کو (Tiffany & Co) شامل چیست؟

خطوط اصلی تولید در کمپانی تیفانی شامل مجموعه ‌ای از جواهرات ظریف، ساعت‌های مچی، کالاهای نقره استرلینگ، کریستال، چینی، لوازم‌التحریر و وسایل فانتزی، عطر و لوازم شخصی است. البته که طلا و جواهرات بیشترین میزان تولید و فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

جواهرات تیفانی شامل انواع زنجیر و گردنبند، انواع دستبند، انگشتر و حلقه‌ های نامزدی، انواع گوشواره، دکمه سردست و انواع آویز طلاست.

منبع: https://www.asby.ir/





:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: