فلورایدتراپی چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

فلوراید یه ماده معدنی طبیعیه که در ساختار دندان های ما قرار داره و به استحکام اون ها کمک زیادی می کنه. این ماده می تونه نقش بسیار پررنگی در جلوگیری از پوسیدگی دندان مخصوصا در بچه ها داشته باشه. اگر خودتون یا بچه شما در معرض پوسیدگی دندان قرار دارید و یا دندانپزشک بهتون توصیه کرده فلوراید تراپی انجام بدید حتما این مقاله رو بخونید. در این مقاله به تعریف فلورایدتراپی، کاربردهاش، میزان توصیه شده ش و عوارض و مزایا اشاره کردیم که میتونه براتون مفید باشه.

فلورایدتراپی چیه؟

فلورایدتراپی یه روش پیشگیرانه و خیلی ساده س. طی یه جلسه میان، و فلوراید رو به صورت موضعی روی دندان ها قرار می دن تا مقاومت دندونا در برابر پوسیدگی بیشتر بشه.

دندانپزشک اول سطح دندان ها رو تمیز می کنه (با مسواک و خمیر دندون مخصوص) و بعدش میاد فلوراید رو به صورت ژل و یا وارنیش به سطح دندون ها اعمال می کنه. بعد از اینکه این کار انجام شد کودک نباید تا دست کم نیم ساعت چیزی بخوره تا یا دهانش رو شستشو بده تا فلوراید کاملا جذب دندون ها بشه.

این پروسه با اینکه برای بزرگسالان هم میتونه در نظر گرفته بشه اما بیشتر برای کودکان و توسط دندانپزشک کودکان و نوجوانان انجام میشه.

فلورایدتراپی باعث صرفه جویی در هزینه های دندانپزشکی احتمالی میشه

به طور کلی اقدامات پیشگیرانه نه تنها نقش بازدارنده دارن که باعث کاهش هزینه های دندانپزشکی هم میشن.

فلوراید و محصولات حاوی فلوراید خودشون واقعا هزینه چندانی ندارند. اما می تونن هزاران تومان در هزینه های شما صرفه جویی کنن. ما میتونیم به صورت موضعی با به صورت سیستمیک از فلوراید در ساده ترین و کم هزینه ترین حالت استفاده کنیم و تا مدت ها از شر پوسیدگی و سایر مشکلات دندون در امان باشیم.

فلوراید موضعی شامل استفاده از خمیر دندون، دهانشویه و درمان های دندانپزشکی ترمیم و زیبایی دندان میشن که فلوراید رو مستقیما روی سطح دندان قرار میدن. و فلوراید سیستمیک هم شامل تمام روش هایی میشه که ما فلوراید رو میبلعیم مثلا در قالب آب آشامیدنی شهری که بهش فلوراید اضافه کردذ و یا بعضی از مکمل های غذایی.

عوارض فلورایدتراپی چیه؟

خود فلوراید اصلا هیچ عارضه ای نداره اما هرچیزی رو بیش از حد یا با روش نادرست استفاده کنیم قطعا برامون عوارض داره. این یعنی ما نمی تونیم بیش از حد یا تحت هر شرایطی فلورایدتراپی انجام بدیم.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: