ژل ارتودنسی چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کنیم؟
نوشته شده توسط : رعنا

ژل ارتودنسی یک راه حل سریع و آسان برای استفاده هنگام ناراحتی، تحریکات و صدمات دهان و دندان است. ژل ارتودنسی به عنوان یک لایه محافظ در برابر آسیب های ناشی از وسایل ارتودنسی (بریس ها) عمل می‌کند. ارتودنسی می‌تواند ناراحتی های کوچکی در داخل گونه ها، روی زبان یا داخل لب‌ها را درمان کند. آسیب های ارتودنسی می‌تواتد حتی باعث عفونت شود. ما به کمک ژل ارتودنسی می‌توانیم از وخیم شدن آسیب‌ها و آسیب های جدید جلوگیری کنیم.

ژل ارتودنسی چیست؟

شما به احتمال زیاد درباره این محصول که به آن واکس ارتودنسی یا موم دندان نیز گفته می‌شود، مطالبی شنیده اید. ژل ارتودنسی به صورت میله های سفید نازک است که می‌توان آن را از داروخانه‌ها خریداری کرد. علاوه بر موم دندان، بیمار می‌تواند سیلیکون را نیز انتخاب کند. سیلیکون به طور کلی با سهولت بیشتری به براکت می‌چسبد و سطح براکت‌ها را بهتر می‌پوشاند. با این حال، هر دو وظیفه محافظت از مخاط دهان در برابر ایجاد ضربه و جلوگیری از ایجاد درد در صورت زخم  شدن فرد را دارند.

سایر استفاده هایی که از موم می‌شود

ما در مورد “ژل ارتودنسی برای بریس فلزی” صحبت کرده ایم؛ زیرا ارتودنسی فلزی است که باعث بیشتر آسیب‌ها می‌شود و ما آن را به گونه یا زبان خود می‌زنیم. ارتودنسی فلزی با ظاهر خشنی که دارد باعث بسیار از دردها می‌شود و ژل ارتودنسی می‌توانید خیلی از این درد‌ها را درمان کند. اما می‌توان از ژل ارتودنسی برای موارد دیگری نیز استفاده شود.

ارتودنسی‌های دیگر مانند ارتودنسی متحرک، ارتودنسی سرامیکی هم باعث این زخم و آسیب ها می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از همین موم این دردها را درمان کنید. از آنجایی که ارتودنسی های متحرک دارای آتل های متحرک نیز هستند که فاقد قطعات فلزی یا تیز است. فرد سازگاری ساده تری نسبت به این ارتودنسی‌ها دارد. اما در مورد بریس های فلزی یا زبانی فرد به سختی می‌تواند سازگاری پیدا کند.

با وجود مزیت نامرئی بودن ارتودنسی متحرک یا سرامیکی، گاهی بیمار باید از  گلوله های کوچک کامپوزیتی که به سطح دندان می‌چسبند استفاده کند. مأموریت این گلوله های کامپوزیتی صیقل دادن آتل است. این گلوله‌ها باعث نرم تر شدن دستگاه شده و آسیب کمتری وارد می‌کند.

شما اینگونه بهتر می‌توانید حرکات دندانی که قبلا برنامه ریزی شده بود، به خوبی انجام شود. اما مانند بریس ها، اگر فرد قبلا دچار زخم شده باشد، می‌توان با کمی واکس دندان از ناحیه آسیب دیده محافظت کرد. بنابراین، می‌توانید هنگام غذا خوردن موم را بپوشانید تا هنگام صرف غذا شما را آزار ندهد.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: