بایدها و نبایدهای دندانپزشکی بارداری
نوشته شده توسط : رعنا

مسائل مربوط به بارداری و مراقبت‌های ویژه کم بود که دندان درد هم اضافه و پشت‌بندش کلی دغدغه دشوار آفتابی شد، چیزهایی درباره دندانپزشکی بارداری ، خطراتی که گرفتاری‌های دهان و دندان مادر و فرزند در رحم را تهدید می‌کند، درمان‌های خانگی و یکی دو جین موضوع دیگر. در این یادداشت تا حد امکان به آن‌ها خواهیم پرداخت.

در دوران بارداری این داروها را مصرف نکنید

فرض بگیرید در ماه‌های اول بارداری درد دندان کلافه‌تان کرده است، آن‌قدر که طاقت‌تان را سر رسانده و تحملش حتی برای یک دقیقه دیگر هم غیرممکن است. از طرفی درمان خانگی هم تسکینش نمی‌دهد. تا صبح نیز راه درازی مانده. باید جوری علاجش کنید. می‌روید به اولین کلینیک دندانپزشکی بارداری. پرستار و پزشک هیچ‌یک در نگاه اول متوجه بارداری شما نمی‌شوند و مشتی آمپول و دوا و دارو برایتان می‌نویسند، بلکه دردتان آرام بگیرد. آیا این داروها برای شما مناسب‌اند؟ آیا جان جنینی را که در رحم دارید به خطر نمی‌اندازند؟!

دندانپزشکی در بارداری خطرناک است

دندانپزشکی بارداری ، آخرین و ضروری‌ترین راه‌حل برای مقابله با بیماری‌های اضطراری همچون عفونت لثه، پوسیدگی و اعمال حیاتی مثل عصب‌کشی است. با وجود این اما عمیقا پیشنهاد می‌کنیم که از جراحی‌های زیبایی دندان پرهیز کنید. در این یادداشت پاره‌ای از دلایل را فهرست می‌کنیم:

اشعه ایکس در دوران بارداری خطرآفرین است

داروهای تزریقی و بیهوشی برای بارداران ضرر دارد

وضعیت جسمانی بارداران برای جراحی مناسب نیست

جراحی‌هایی که آن‌ها را در دوران بارداری توصیه نمی‌کنیم:

روکش دندان در بارداری

لمینیت سرامیکی و ونیر کامپوزیت، از انواع و اقسامش، در دوران بارداری مجاز نیست! چرا که در هر یک از این جراحی‌ها شما در معرض اشعه ایکس خواهید بود. آن‌گونه که حرفش به میان آمد، اشعه ایکس یکی از مخرب‌ترین اعمال در روند درمانی‌ست که می‌تواند سلامت مغزی جنین را به خطر بیندازد.

جرم گیری دندان در بارداری

جرم گیری دندان در شرایط عادی هم جز درمان‌های اورژانسی به شمار نمی‌آید، چه برسد در دوران حاملگی که حساسیت دندانپزشکی بارداری دو چندان است. دندان‌پزشکان کارِ جرم‌گیری را به کسانی پیشنهاد می‌دهند که کار دندان‌هایشان از کار نگذشته است و کارشان با برداشتن سطحی پلاکت‌ها راه می‌افتد. اگر در این مرحله به سر می‌برید، برای مراجعه به دندانپزشکی دست نگه دارید و خطرات ناشی از دراز کشیدن بر یونیت دندانپزشک را به جان نخرید.

ایمپلنت دندان در بارداری

ایمپلنت نوعی حراجی دندانی است. در این شیوه از جراحی، جراح جای خالی دندان‌ها را پر می‌کند. ما اما در این دوره توصیه می‌کنیم ایمپلنت دندان‌هایتان را به تعویق بیندازید. پروسه طولانی‌مدت و رادیوگرافی و تزریق داروهای بیهوشی طی ایمپلنت کردن دندان می‌تواند جان‌ شما و جنین‌تان را تهدید کند.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: