عمل اسلیو معده چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

اسلیو معده شکلی از عمل جراحی است که از متد لاپاراسکوپی بهره می برد.

عمل اسلیو معده چگونه انجام می‌شود؟

در جراحی اسلیو معده جراح تنها توجهش را بر حجم معده معطوف می‌کند. «اسلیو»(Sleeve) در لغت به معنای «آستین» است! حالا پرسش آن است که «آستین» چه کار به کار معده دارد؟! جواب ساده است: پس از این جراحی معده به شکل یک آستین تیوپی در می‌آید. در این نوع از عمل چاقی، جراح معده را پانزده درصد کوچک‌تر می‌کند و راه را بر پرخوری بیمار و دریافت کالری بیش‌تر می‌بندد. در این صورت فردی که از زیر عمل اسلیو معده بیرون آمده است باید کم و پیوسته تغذیه کند.

فردای آن روز بیمار از رختخواب پا می‌شود و راست راست راه می‌رود. البته باید بر تغذیه بعد از عمل اسلیو معده دقت کنید.

اسلیو معده برای چه کسانی مناسب است؟

انجمن بین المللی جراحان چاقی (IFSO) افراد مناسب برای جراحی لاغری را بر اساس BMI و یا شاخص توده بدنی می‌سنجد. بسیاری با شیوه روش سنجش شاخص توده بدنی آشناییم؛ حتی اگر تا به امروز چشم‌ و گوش‌مان با این عنوان تصادف نکرده باشد چرا که همواره عادت داشتیم از این معیار به عنوان «محاسبه اضافه‌ وزن» یاد کنیم. شاخص توده بدنی از همان فرمول معروفِ محاسبه اضافه وزن حاصل می‌شود.

هزینه عمل اسلیو معده چقدر است؟

هزینه عمل اسلیو معده در سال ۱۴۰۰ با هزینه‌های این جراحی در سال‌های دیگر متفاوت است؛ حتی این هزینه‌ها به تناسب با پزشک جراح و بیمارستانی که جراحی صورت می‌پذیرد با یکدیگر در یک کفه ترازو قرار نمی‌گیرند. منتها بد نیست نگاهی به معیارهای تاثیرگذار در جراحی اسلیو معده بیندازیم.

آیا جراحی لاغری ارزشش را دارد؟

باید در نظر داشته باشید که مزایای جراحی لاغری بسیار است . به هر ترتیب شناخت کافی نسبت به انواع عمل لاغری، فرایند عمل، عوارض و طول درمان‌‌‌شان ما را در تصمیم‌گیری یاری می‌دهد و کمک می‌کند با نگاهی بازتر و خیالی آسوده‌تر دست به کار شویم. این همه در مورد عمل اسلیو معده نیز صادق است اما بهتر است تشخیص آن‌که این عمل برای ما مناسب است یا خیر و یا ارزش ریسک‌ کردن دارد یا نه را به پزشک متخصص و بهترین جراحان لاغری واگذار کنیم.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: