بهترین غذاهای مصرفی حین ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

قطعا میدانید که بعد از ارتودنسی، یک لیست طولانی از محدودیت غذایی در حین استفاده از ارتودنسی خواهید داشت. همچنین با جابجایی دندانها، ممکن است که گاز گرفتن و جویدن غذا دارای احساس متفاوت و حتی گاهی دردناک باشد.

بهترین غذاها در حین ارتودنسی

میوه های نرم

میوه های نرم کاملا قابل قبول و برای بریس مناسب هستند. برخی از گزینه های عالی شامل زغال اخته، توت سیاه و تمشک هستند. شما می توانید میوه های مورد علاقه خود را به یک اسموتی تبدیل کنید. به این ترتیب می توانید از عطر و طعم شیرین لذت ببرید و بدون نگرانی در مورد آسیب رساندن به دندان ها یا شکستن بریس ها، از مزایای سلامتی مغذی برخوردار شوید.

سبزیجات پخته شده

بهترین گزینه برای سبزیجات، سبزیجات پخته شده است. چه آنها را بخارپز کنید و چه آنها را بجوشانید، می توانید از غذاهای سالم و خوشمزه به راحتی لذت ببرید. بهترین قسمت این است که سبزیجات بخارپز نیز مواد مغذی خود را از دست نمی دهند. بنابراین سبزیجات مورد علاقه خود را تا زمانی که نرم شوند، بخارپز کنید یا آنها را بجوشانید تا نرم شوند.

بیشتر بخوانید: ارتودنسی ثابت یا متحرک؟

ماهی

ماهی یکی دیگر از گزینه های عالی برای مصرف دندان های شماست. اول از همه، ماهی به طور طبیعی پوسته پوسته و نرم است. این بدان معنا است که خوردن آن هنگام بستن بریس باید بسیار آسان است.

همچنین ماهی یک منبع عالی از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای جلوگیری از بیماری لثه شناخته شده است. ماهی سالمون و ماهی خال مخالی سرشار از ویتامین D هستند که می توانند به بدن در جذب کلسیم کمک کنند و به نوبه خود باعث سلامت لثه ها و دندان ها شوند.

ماست

ماست منبع بسیار خوبی از پروتئین، کلسیم و پروبیوتیک ها است. همه این مواد مغذی می توانند با هم کار کنند که دندان ها و لثه های شما را محکم و سالم نگه دارند. ماست ساده و بدون هیچ گونه قند اضافه شده بهترین خواهد بود. اگر چه، توجه به این نکته ضروری است که باید بعد از خوردن ماست مسواک بزنید تا مطمئن شوید که قند روی دندان شما باقی نمانده است.

بستنی یا ماست منجمد

توجه به این نکته مهم است که از این غذاها باید در حد متوسط ​​لذت برد. قرار دادن یا تنظیم بریس ها می تواند دردناک باشد و باعث درد دهان شما شود. مطمئن باشید بستنی برای نجات اینجا است. این نه تنها یک درمان خوشمزه است؛ بلکه سرما دهان شما را تسکین می دهد.

منبع: https://www.bestdentists.ir/





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: