ارتودنسی نامرئی چه نامرتبی هایی را برطرف می کند؟
نوشته شده توسط : رعنا

از جمله شیوه هایی که برای حل مشکل دندان ها در دندان پزشکی استفاده می شود و از سال های گذشته تا به امروز مورد توجه مردم بوده است، استفاده از بریس ها در روند درمان دندان ها است که باعث جلب توجه فراوان می شود و این موضوع بیماران را آزرده خاطر می کند. با گسترش و پیشرفت تکنولوژی و پزشکی در عرصه های مختلف، به مرور شیوه های جدیدی برای درمان ارتودنسی ارائه شده است.

ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف و پلاک های ارتودنسی، شکل کاملاً جدید و مدرن درمان های ارتودنسی به منظور مرتب کردن دندان ها است. در این روش برای مرتب کردن دندان ها از قالب های شفاف و پلاستیکی استفاده می شود که حین  قرار گرفتن روی دندان ها کسی متوجه ‌آنها نمی شود. طی چند سال اخیر، این روش به عنوان محبوب ترین شیوه ارتودنسی شناخته شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

به طور کلی با کمک الاینرهای شفاف، می توان نامرتبی های دندانی و فکی جزئی تا متوسط را برطرف کرد. هرچه میزان نامرتبی جزئی تر باشد، توانایی این روش برای درمان بیشتر خواهد بود. همچنین مدت زمان درمان و هزینه نیز به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد.

اوربایت

اوربایت زمانی رخ میدهد که دندان های فک بالا جلوتر از دندان های فک پایین باشند. در ظاهر افراد اینطور به نظر میرسد که فک پایین کمی عقب تر است. اوربایت صحبت کردن، جویدن و گاز گرفتن را با مشکل مواجه می کند. با کمک ارتودنسی نامرئی شفاف، می توان به راحتی این مشکل را در مدت زمان کمی برطرف کرد.

البته به این نکته هم توجه داشته باشید که اوربایت می تواند درجات مختلفی از جزئی تا شدید داشته باشد و با الاینرهای شفاف تنها می توان اوربایت خفیف تا متوسط را درمان کرد.

کراس بایت

در حالت عادی دندان های فک بالا مقدار کمی جلو تر از دندان های پایینی بوده یا همپوشانی دارند. اما زمانی که برخی از دندان های فک بالا به پشت دندان های پایینی بیفتند، گفته می شود که شخص کراس بایت دارد.

کراس بایت می تواند به مرور زمان باعث ساییدگی و فرسودگی دندان ها و حتی تحلیل لثه شود. رعایت کردن بهداشت دهان و دندان برای افرادی که کراس بایت دارند می تواند دشوارتر باشد. در بیشتر موارد می توان کراس بایت را با کمک الاینرهای شفاف اصلاح کرد و مدت زمان درمان آن نیز کوتاه خواهد بود.

آندربایت

آندربایت درست برعکس اوربایت است. در این ناهنجاری، دندان های پایین، جلوتر از دندان های بالا هستند. اگر به شخصی که آندربایت دارد نگاه کنید، ظاهر صورت او طوری به نظر می رسد که انگار فک بالایش کمی کوچک تر و عقب تر است.

آندربایت می تواند مشکلاتی مشابه با اوربایت ایجاد کند و بیشتر از آن، می تواند باعث سایش بیش از اندازه دندان ها و تحلیل مینای دندان شود. همچنین می تواند باعث درد مفاصل فک و سردرد نیز شود. با کمک ارتودنسی نامرئی می توان کاری کرد که دندان های فک پایین به موقعیت خودشان برگشته و طرح لبخند اصلاح شود.





:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: