درمان مدرن ارتودنسی با ارتودنسی نامرئی
نوشته شده توسط : رعنا

درمان ارتودنسی با صاف و مرتب کردن دندان ها به بهبود ظاهر آنها کمک می کند، به همین دلیل از محبوب ترین خدمات زیبایی دندان به حساب می آید. اما افراد زیادی پس از شنیدن نام ارتودنسی دندان به یاد سیم های فلزی و ظاهر ناخوشایند دستگاه های ارتودنسی و دندانپزشکی می افتند.

در ارتودنسی نامرئی یا شفاف، برای مرتب کردن دندان ها از قالب های شفاف و پلاستیکی استفاده می شود که حین قرار گرفتن روی دندان ها کسی متوجه ‌شان نمی شود. طی چند سال اخیر، این روش به عنوان محبوب ترین روش ارتودنسی شناخته شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

مزایای ارتودنسی نامرئی

  • نامرئی بودن: حضور این بریس ها درون دهان اصلا مشخص نیست و اطرافیان به سختی می توانند متوجه آنها شوند.
  • ساخت سفارشی: اینویزیلاین ها به صورت سفارشی و متناسب با قالب فک و دندان هر بیمار ساخته می شوند.
  • تحرک پذیری: در هنگام غذا خوردن، مسواک زدن یا سایر مواقع ضروری می توان آنها را از دهان خارج کرد.
  • درد و جراحت کمتر: از آنجایی که این قالب های شفاف بر خلاف ارتودنسی ثابت، وسایل فلزی ندارند، نمیتوانند به بافت نرم دهان آسیب زده و باعث جراحت آن شوند.

کاربرد ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف

به طور کلی با کمک این الاینرهای شفاف، می توان نامرتبی های دندانی و فکی جزئی تا متوسط را برطرف کرد. هرچه میزان نامرتبی جزئی تر باشد، توانایی این روش برای درمان بیشتر خواهد بود. همچنین مدت زمان درمان و هزینه نیز به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد.

کج بودن دندان ها

یکی از ساده ترین کاربردهای ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف، برطرف کردن کجی دندان هایی است که به هر دلیل در موقعیت منظم خود قرار ندارند و یا روی هم افتاده اند. اگر تنها تعدادی از دندان ها نامرتب و روی هم خوابیده باشند، با  این روش می توان دندان ها را در کوتاه ترین زمان ممکن به موقعیت درست خود بازگرداند. هزینه برطرف کردن دندان های کج با درجه کم، بسیار پایین است و واقعا ارزش شروع درمان را دارد.

فاصله بین دندان ها

یکی از ساده ترین و درعین حال رایج ترین مشکلاتی که به خوبی توسط پلاک های ارتودنسی شفاف برطرف می شود، فاصله بین دندان ها است. به طور معمول نباید بین دندان ها فاصله قابل توجهی وجود داشته باشد. اما در برخی افراد به دلیل کوچک بودن دندان ها یا بزرگ بودن فک، ممکن است بین دندان هایشان فاصله بیفتد. ارتودنسی نامرئی بهترین روش برای بستن این فواصل بین دندانی است.





:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: