معرفی 2 خدمات مهم زیبایی دندانپزشکی
نوشته شده توسط : رعنا

در سال‌های دور بیشتر تمرکز دندانپزشکان، درمان مشکلات دندان و یا ترمیم هرچه بهتر آن ها بود. امروزه مراکز دندانپزشکی علاوه بر خدمات درمانی خدمات زیبایی بسیار گسترده ای را هم ارائه می دهند. دندانپزشک زیبایی با استفاده از علم دندانپزشکی کمک به زیباتر شدن دندان ها و اصلاح طرح لبخند افراد می کند.

متخصص دندانپزشکی زیبایی برای زیباتر کردن دندان ها، از مواد و تجهیزات مختلفی مثل انواع روکش ها و لمینت ها استفاده می‌کند. هر روزه تکنیک ها و مواد مورد استفاده در حوزه ترمیم و زیبایی دندان در حال به روزرسانی و پیشرفت هستند. اگرچه تمرکز اصلی یک متخصص زیبایی دندان روی بهبود زیبایی ظاهری دندان های فرد است، اما این مسئله با عملکرد بهتر دندان ها هم مرتبط است.

بلیچینگ دندان

بلیچینگ از جمله حرفه ای ترین خدمات دندانپزشکی است که به کمک آن، رنگدانه های غیرطبیعی که بر روی سطح دندان ها چسبیده اند از بین می‌ روند. این شیوه درمانی می‌تواند تمام لکه ها و رنگ های ایجاد شده بر روی دندان های طبیعی را پاک کند. اما نکته جالبی که درباره بلیچینگ وجود دارد این است که، روکش ها و ایمپلنت های دندانی با کمک این روش سفید نمی‌شوند!

در این روش از هیدروژن پراکساید برای اکسید کردن رنگدانه های غیر طبیعی که روی سطح دندان ها چسبیده اند، استفاده می‌شود. روش های دیگری مثل لمینت دندان و کامپوزیت دندان هم برای سفید کردن دندان وجود دارند اما هزینه لمینت دندان به نسبت کامپوزیت و بلیچینگ دندان بسیار بیشتر است.

اما درعوض لمینت ماندگاری بیشتری دارد که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد. بلیچینگ دندان یکی از ارزان ترین روش ها برای سفید کردن دندان است و با کمترین تهاجم و خطری دندان های سفید و درخشانی را به افراد هدیه می دهد.

لمینت دندان

یکی از بهترین روش ها برای سفید شدن دندان ها لمینت دندان است. در این روش پوسته ای بسیار نازک که رنگ آن به انتخاب بیمار است ساخته می شود و روی دندان های بیمار کار گذاشته می شود. انواع لمینت دندان شامل لمینت کامپوزیتی و لمینت سرامیکی است که هزینه لمینت دندان سرامیکی از کامپوزیتی بیشتر است. دلیل آن هم مقاومت بالایی است که دارد.

از جمله موارد کاربرد لمینت دندان عبارتند از:

  • درمان تغییر رنگ دندان ها به دلیل عصب کشی، مصرف برخی داروها، استفاده بیش از حد فلوراید و ....
  • اصلاح دندان هایی که به دلیل ساییدگی تغییر شکل داده اند.
  • اصلاح دندان هایی که دچار شکستگی یا ترک خوردگی شده اند.
  • اصلاح دندان های فاصله دار




:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: