اوربایت دندان چیست و چگونه درمان میشود؟
نوشته شده توسط : رعنا

اوربایت دندان نه تنها ظاهر افراد را بد جلوه میدهد بلکه میتواند باعث بروز مشکلاتی برای شخص مبتلا شود. برای مثال ممکن است تکلم شخص با مشکل مواجه شود و یا جویدن مواد غذایی و یا حتی مسواک زدن برایش دشوار شود.

اوربایت چیست؟

اختلال اوربایت دندان به مشکل فک ها در برخی افراد اشاره دارد. در این افراد فک بالایی معمولا بیشتر از حد معمول جلوتر از فک پایینی است. دندان های فک بالا در این عارضه باعث میشوند که ظاهر شخص کمی غیرمعمولی شود. این عارضه از جمله مال اکلوژن های جدی است که در صورت شدید بودن میتواند مشکلات زیادی برای شخص مبتلا ایجاد کند.

درمان اوربایت دندان

خوشبختانه فناوری و نوآوریهای پزشکی، امروزه برای مبتلایان به اوربیت این امکان را فراهم کرده که در مدت زمانی معقول درمان شوند و ظاهری زیباتر از آنچه دارند به دست بیاورند. کار درمان اوربایت دندان را متخصص ارتودنسی با کمک جراح دهان انجام با بهره مندی از تکنولوژی های جدید انجام میدهند.

اصلاح اوربایت بدون ارتودنسی ثابت

اگر اختلال اوربایت شدید نباشد متخصص ارتودنسی میتواند بدون کمک جراح دندان و دهان به راحتی مشکل ایجاد شده را درمان کرده و به اصلاح اوربایت نزدیک شود. این متخصص با کمک ارتودنسی ثابت و بریس های مختلف میتواند عارضه را برطرف کند.

  • ما در ارتودنسی ثابت برخلاف ارتودنسی متحرک از سیم قوس دار، براکت ها و سایر دستگاه های ریز و درشت دیگر برای برطرف کردن عارضه استفاده میکنیم. ما ابتدا براکت ها را با کمک چسب مخصوصی به سطح دندان های شما متصل میکنیم سپس سیم را از بین براکت ها عبور میدهیم و فشار لازم برای تنظیم و اصلاح دندان ها را اعمال میکنیم.
  • اگر به عنوان شخصی که اوربایت دارید دوست ندارید که بریس فلزی مرسوم داشته باشید میتوانید از بریس های سرامیکی که نوعی ارتودنسی نامرئی هستند استفاده کنید.
  • سایر درمان های ارتودنسی شامل اصلاح با پلاک های شفاف ارتودنسی مثل اینویزیلاین ها میشود که تنها کافی است آن ها را روی دندان ها قرار دهید. اما اگر مشکل اوربایت شدید باشد استفاده از این دستگاه ها بی فایده خواهد بود.
  • و در نهایت ما ارتودنسی لینگوال را داریم که براکت ها و تمام تجهیزات آن به فضایی پشت دندان ها متصل میشوند. این بریس ها جزء ارتودنسی نامرئی هستند و میتوانند به حل مشکل شما تا حد زیادی کمک کنند.

 

منبع





:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: