از ضروریات ارتودنسی چه می دانید؟
نوشته شده توسط : رعنا

از ضروریات ارتودنسی دندان چه می دانید ؟ درمان ارتودنسی روشی برای صاف کردن و حرکت دندان ها است که به بهبود و ظاهر دندان ها کمک می کند. آن ها در دراز مدت به سبب سلامتی دندان فک و لثه با وارد کردن فشار اندک به دندان ها به بهتر شدن دندان ها کمک می کند.

چرا باید ارتودنسی کرد؟

اغلب افراد دندان های ترک خورده، شکسته، ناصاف و در هم دارد که از طریق درمان ارتودنسی باعث صاف و منظم شدن دندان ها می شود و ظاهر آن ها را زیباتر می کند. حتی تمیز کردن آن ها راحت تر است.

بهترین سن برای ارتودنسی کودکان چه سنی است؟

بهترین زمان ارتودنسی در دوران کودکی از زمانی است که استخوان های فک متوقف نشده و رشد نکرده است؛ زیرا بسیاری از مشکلات دندانی و فک به کمک ارتودنسی برطرف می‌شود؛ اما بزرگسالان هم می توانند درمان ارتودنسی را انجام دهد و این عمل در سنین بالاتر امکان پذیر است.

بهترین زمان ارتودنسی دندان از نظر سازمان دندانپزشکی آمریکا

سازمان دندان‌پزشکی آمریکا بهترین زمان را برای بررسی معایب دندانپزشکی در سن هفت سالگی می داند و بهترین سن برای درمان ارتودنسی در سن هشت تا نه سالگی است. چرا که در این سن رویش مجدد دندان ها و تغییر دندان قابل تشخیص است و اگر مشکلاتی برای شکل دندان ها و حتی سلامت آن ها به وجود آید، قابل تشخیص و درمان است.

ضروریات ارتودنسی

از ضروریات ارتودنسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصلاح دندان های کج که با یکدیگر ناهماهنگ هستند و حرکت دندان ها به یک وضعیت و موقعیت مناسب.
  • فاصله بین دندان ها در صورتی وجود دندان های شلوغ و در هم در دهان یا فاصله زیاد بین دندان ها.
  • تصحیح مشکلات جویدن.
  • تنظیم فک به صورت مناسب روی هم قرار می گیرد.

درمان ارتودنسی

انجام ارتودنسی صرفا برای مرتب شدن دندان های نامنظم نیست بلکه هماهنگی فک و دندان‌ها بهبود می یابد. در صورت مشکلات و ناهنجاری های فکی صحیح نبودن رابطه فک بالا با پایین به غذا خوردن و جویدن دندان ها تاثیر می گذارد. گاهی شلوغی دندان ها در قسمت جلویی فک بالا باعث می شود هنگام مصرف مواد غذایی، باقی مانده غذا در لابه‌لای دندان‌ها گیر کند و از آنجایی که به دلیل شلوغی دندان ها تمیز کردن بسیاری از قسمت های بدن در هنگام مسواک زدن وجود ندارد. این موضوع منجر به پوسیدگی دندان و بیماری لثه می‌شود. ارتودنسی به بهبود جویدن و تکلم کمک فراوانی می‌کند و از ناراحتی ها و بیماری‌های مفصلی جلوگیری می‌کند.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: