سریع ترین روش درمان ارتودنسی چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی نوعی تخصص دندانپزشکی است که در آن متخصصان ارتودنسی به درمان ناهنجاری ها، عدم تراز و ناهماهنگی های فک و دندان ها، یا به عبارتی عدم جفت شدن مناسب دندان های ردیف بالا و پایین می‌پردازند. میزان زمانی که برای هر فرد نیاز است تا دندان‌ها ارتودنسی شود و در حالت مرتب در کنار هم قرار بگیرد، با توجه به نوع به هم ریختگی و قرارگیری دندان‌ها مشخص می‌شود.

انواع ارتودنسی

  • متحرک: در این نوع، دستگاهی که داخل دهان شما قرار می‌گیرد متحرک است و به راحتی می‌توان آن را از دهان خارج کرد. این نوع دستگاه‌ها به دو نوع تقسیم بندی می‌شود در نوع اول برای حرکت‌های دندانی نه چندان پیچیده و دوم برای حرکت دادن حرکت فک‌ها با وارد کردن فشار و نیروی ثابتی با توجه به اجزا آن به دندان است.
  • ثابت: در این روش تمامی دستگاه ارتودنسی به صورت ثابت بر روی دندان و داخل دهان فرد قرار می‌گیرد که به صورت میانگین 2 سال برای ردیف شدن دندان نیاز به زمان دارد.

مدت زمان ارتودنسی به برخی عوامل مهمی مانند سن و سال، نوع مشکل، شدت آن و در نهایت روش درمان بستگی دارد. هر چه سن افراد کمتر و نوع و شدت مشکل جزئی تر باشد، هم هزینه ارتودنسی و هم مدت درمان کوتاه تر خواهد بود و برعکس.

از آنجا که ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف مخصوص افرادی است که شدت نامنظمی دندانی کمتری دارند، بنابراین سریع ترین روش ارتودنسی و منظم کردن دندان ها است.

ارتودنسی با الاینرهای شفاف به چه معناست؟

الاینر یعنی تراز یا منظم کننده و الاینر شفاف یعنی تراز کننده های دندانی که شفاف یا به اصطلاح نامرئی هستند. این ها قالب هایی از جنس پلاستیک هستند که روی دندان ها قرار می گیرند و به مرور زمان به مرتب کردن دندان ها کمک می کنند.

مدت زمان ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف چقدر است؟

زمان مرتب شدن دندان ها با این روش در صورت داشتن نامرتبی جزئی تا متوسط به طور میانگین 6 ماه است. به این روش ارتودنسی سریع یا زودبازده هم گفته می شود.

آیا در ارتودنسی به جز الاینرها روش های درمانی سریع تری هم وجود دارد؟

متاسفانه سایر روش ها، مدت زمان درمان بیشتری دارند و ممکن است چندین ماه به زمان بیشتری از ارتودنسی نامرئی نیاز داشته باشند.

آیا به جز ارتودنسی دندان روش سریع تری برای مرتب کردن دندان ها وجود دارد؟

اگر شدت نامرتبی زیاد باشد تنها روش درمان و اصلاح موقعیت دندان ها، ارتودنسی و مراجعه به یک ارتودنتیست است. با این حال چنانچه تعداد کمی از دندان ها به صورت جزئی در جلو نامرتب باشند می توان با روش هایی مانند لمینت دندان و ونیر کامپوزیت آن ها را مرتب کرد.





:: بازدید از این مطلب : 474
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: