ارتودنسی در دوره کرونا
نوشته شده توسط : رعنا

ممکن است شما هم تا قبل از شیوع بیماری کرونا قصد ارتودنسی کردن دندان هایتان را داشته و برایش برنامه ریزی کرده باشید، اما با شیوع این بیماری تمام برنامه هایتان عقب افتاده است. شاید هم فکر می کنید ارتودنسی دندان ها کار ضروری نیست و بهتر است آن را عقب بیندازید.

احتمال ابتلا به ویروس کرونا در دندان پزشکی چقدر است؟

دندان پزشکی از آن مکان هایی است که رفت و آمد در آن زیاد صورت می گیرد. گرچه اقدامات پیشگیری از این ویروس در همه مکان های عمومی و به خصوص دندان پزشکی انجام می شود، باز هم توصیه می شود تا جای امکان برای موارد غیر ضروری وارد این مکان ها نشویم. علاوه بر سایر اقدامات دندانپزشکی، به تعویق انداختن ارتودنسی دندان در زمان کرونا در وصرتی که واجب نیست هم توصیه میشود.

برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در دندانپزشکی چه اقداماتی انجام می شود؟

اول از همه باید این را به بیماران گوشزد کرد که اگر کوچک ترین علائمی از این بیماری دارید به هیچ عنوان به دندان پزشکی نروید. هنگام ورود به دندان پزشکی دست های خود را ضدعفونی کنید و سپس با آب و صابون بشویید. مراقب باشید تا از تماس دست هایتان با بینی، صورت، دهان و چشم هایتان خودداری کنید. اما اقداماتی هم هست که باید دندانپزشکان و همکارانشان انجام دهند، مثلا:

  • باید به طور مرتب و روزانه سطح تمام اجسام فلزی، شیشه ای و پلاستیکی را ضد عفونی کنند.
  • از پذیرش بیمارانی که علائمی مانند تب و سرفه دارند خود داری کنند.
  • وسیله های یک بار مصرف را سریع دور بریزند.
  • دندان پزشکان و همکارانشان از ماسک و شیلد استفاده کنند.
  • زباله های دندان پزشکی و پسماند های اجسام و مواد درمانی را حتما به سیستم های دفع زباله تحول دهند.

آیا ارتودنسی دندان ها و فک جز درمان های ضروری اند و نباید آن ها را به تعویق انداخت؟

اگر ناهنجاری های دندان و فک شما شدت زیادی ندارند و آزارتان نمی دهند و قصد شما از انجام ارتودنسی زیبا تر شدن چهرتان است؛ قاعدتا ارتودنسی امر ضروری و مهی نیست. اما بهتر است بدانید که اگر مشکلات و ناهنجاری های دهان و دندان شما آنقدر زیاد باشد که باعث اختلال در تنفس، جویدن و تکلم شما شود بهتر است که به زودی برای درمان اقدام کنید.

نکته دیگری که باید هنگام به تعویق انداختن دوره درمان به آن توجه کرد این است که هر چه سن فرد بالا تر رود، دوره درمان ارتودنسی طولانی تر و اندکی سخت تر می شود. هر چه از دوران بلوغ فرد بگذرد، استخوان ها شکل گرفته و سفت و محکم تر می شود؛ بنابراین حرکت دادن آن ها سخت تر می شود.

منبع: https://www.bestdentists.ir/





:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: