کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟
نوشته شده توسط : رعنا

سرمایه‌ گذاران تازه ‌کار همواره سوالاتی از این قبیل را در ذهن دارند که مثلا سکه بهتر است یا طلای دست دوم؟ شمش بهتر است یا طلای آب شده؟ اصلا طلای آب شده بهتر است یا دست دوم؟

آیا خرید طلا ایده‌ی خوبی برای سرمایه گذاری است؟

افزایش قیمت طلا در بازار جهانی، مشکلات اقتصادی کشورهای بزرگ جهان و موارد دیگر، باعث شده است که بسیاری از مردم جهان به خرید طلا از هر نوعی روی آورند و تصمیم بگیرند تا این فلز گرانبها را برای آینده خود، در خانه داشته باشند.

از آنجا که قیمت‌ها در کشور ما دائما در حال افزایش است، می‌توان گفت خرید طلا و نگهداری آن به امید افزایش قیمت و سوددهی بیشتر، روش خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

البته باید توجه داشته باشید که نوسانات طلا گاهی اوقات زیاد است و ممکن است هیجانات منفی شدیدی را به فرد وارد کند. اگرچه مرور تاریخ نشان می‌دهد که در طولانی‌ مدت همیشه قیمت طلا رو به بالا بوده است.

انواع روش های سرمایه گذاری در طلا و سکه چیست؟

امروزه روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در طلا وجود دارد که شناخته شده ترین آن طلای فیزیکی است. مابقی این روش ها عبارتند از:

  • صندوق های سرمایه گذاری در طلا
  • گواهی سپرده سکه در بورس کالا

گواهی سپرده طلا

نوعی از سرمایه گذاری در این دسته از دارایی، گواهی سپرده طلاست. در دست داشتن گواهی سپرده دقیقا عین داشتن خود دارایی است که با در دست داشتن آن و مراجعه به انبارهای کالا می توانید آن را دریافت کنید. گواهی سپرده، ورقه بهاداری است که نشان دهنده مالکیت دارنده آن بر مقدار معینی کالای سپرده شده به انبار است و پشتوانه آن، قبض انبار صادر شده توسط انباردار است.

هر نماد گواهی سپرده سکه، یک تاریخ سررسید دارد. خریدار هم می‌تواند بعد از خرید سکه، آن را تحویل بگیرد و هم می‌تواند این اوراق را تا سررسید نگهداری کند.

صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر طلا

صندوق‌های سرمایه گذاری بر مبنای دارایی‌ هایی که روی آن ها سرمایه گذاری می کنند دسته بندی می شوند. صندوق کالای قابل معامله (ETC) یکی از ابزارهای مالی نوین هستند که به سرمایه گذاران این امکان را می دهند که به جای خرید و نگهداری کالای مورد نظر و تحمل هزینه‌های حمل و نقل، انبارداری و خسارت‌های احتمالی آن، اوراق این صندوق ها را خریداری نمایند. با خرید این اوراق، سرمایه گذار در عین داشتن مالکیت کالای مورد نظر، مسئولیت نگهداری از آن کالا را بر عهده ندارد.

منبع: https://www.asby.ir/





:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: