ارتودنسی چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

مانند بسیاری از زمینه های دیگر مراقبت های بهداشتی، ارتودنسی نیز یک رشته تخصصی است که به چندین سال آموزش و تحصیل نیاز دارد تا بهترین نتیجه حاصل شود.

ارتودنسی به طور قابل ملاحظه ای از بریس های فلزی سنگین، دست و پا گیر و واضح ساخته شده است. ارتودنسی بر تشخیص، پیشگیری و اصلاح ناهماهنگی دندان ها و فک ها تمرکز دارد. در نتیجه، ارتونسی باعث می شود دندان ها و لثه های شما بهبود یابند، سالم بمانند و همچنین احتمال ابتلا به بیماری های لثه را کاهش می دهند

ارتودنسی چه مشکلاتی را می تواند اصلاح کند؟

از جمله مشکلات بایت  که می توان به وسیله ارتودنسی درمان نمود، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

برآمدگی دندان های جلوی بالا

مشخصه این امر این است که دندان های فوقانی خیلی زیاد به جلو کشیده می شوند یا دندان های پایینی به اندازه کافی کشیده نمی شوند.

اور بایت

اور بایت زمانی است که دندان های جلویی فوقانی روی دندان های جلویی پایین کشیده می شوند و گاهی باعث گاز گرفتن دندان های جلویی پایین در سقف دهان می شوند.

کراس بایت

کراس بایت هنگامی ایجاد می شود که دندان های بالایی در داخل دندان های پایین قرار می گیرند که ممکن است باعث رشد نامرتب فک شود.

فاصله

مشکلات فاصله بین دندان ها ممکن است به دلیل یک یا چند دندان از دست رفته ایجاد شود، یا ممکن است فقط یک مسئله زیبایی باشد.

زمان مناسب برای انبساط فک فوقانی

انبساط فک فوقانی بهتر است قبل از 16 سالگی حاصل شود. زیرا انبساط واقعی ارتوپدی در طی مراحل رشد به دست می آید. از آن جا که گسترش قوس فوقانی برای بزرگسالان بسیار دشوارتر است، ممکن است برای دستیابی به همان نتیجه نیاز به کمک جراحی داشته باشند. در این صورت، تمام درمان های جراحی توسط جراح متخصص دهان و دندان انجام می شود.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: