در مرتب کردن دندانها سریع ترین روش چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

ناهنجاری های دهان و دندان ما در ساده ترین حالت، ممکن است میزان کم کج بودن دندانمان و یا روی هم افتادن و کامل کج شدن آن باشد. در مواردی نیز به جز نامرتبی دندان، ناهنجاری فک نیز وجود دارد که به عنوان مثال ممکن است یکی از فک ها جلوتر یا عقب تر از دیگری باشد.

انواع مختلف ارتودنسی

  • ارتودنسی ثابت: وسایلی هستند که از ابتدا تا انتهای دوره درمان به سطح دندان ها متصل می شوند. این نوع ارتودنسی رایج ترین شیوه مرتب کردن دندان ها است.
  • ارتودنسی متحرک: به مرتب کردن دندان ها با وسایلی گفته می شود که ثابت نبوده و قابلیت جابجا شدن توسط بیمار را دارند. بیمار حین خوردن غذا و مسواک زدن می تواند وسایل روی دندان ها را بردارد و دوباره سرجایش قرار دهد.
  • ارتودنسی نامرئی: به درمان با وسایل یا دستگاه هایی گفته می شود که حین استفاده قابل مشاهده نبوده و کسی متوجه آن ها نمی شود.

مدت زمان ارتودنسی دندان چقدر است؟

درمان های ارتودنسی به طور کلی طولانی و زمانبر هستند. به طور میانگین افرادی که قصد مرتب کردن دندان با ارتودنسی را دارند باید 1.5 تا 2 سال زمان صرف کنند. البته این فقط یک عدد میانگین است و ممکن است در برخی افراد مدت زمان درمان بسیار کوتاه یا کمی بلند از 1.5 تا 2 سال شود.

با این حال در حوزه ارتودنسی بزرگسالان ما روش های درمانی داریم که ممکن است طی تنها چند ماه مشکلات را برطرف کرده و منجر به صاف شدن دندان ها شود. با خواندن ادامه مقاله با این روش  ها که موسوم به ارتودنسی سریع هستند بیشتر آشنا خواهید شد.

انواع درمان ارتودنسی سریع کدامند؟

در حالی که درمان ارتودنسی ثابت با بریس های فلزی و معمولی می تواند یک سال یا بیشتر طول بکشد، چند روش درمانی وجود دارد که امکان تسریع در روند صاف شدن دندان ها را برای ما فراهم می آورد. این روش ها غالبا از نوع ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی متحرک هستند و برای بزرگسالان در نظر گرفته میشوند.

از میان چندین روش مختلف ارتودنسی سریع 3 روش رایج و پرطرفدار عبارتند از:

  • ارتودنسی اینویزیلاین
  • ارتودنسی (FAAB)
  • ارتودنسی ویلکودنت

ما در این مقاله قصد داریم تا درباره ارتودنسی اینویزیلاین اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

اینویزیلاین

در اینویزیلاین یا ارتودنسی نامرئی از پلاک های شفاف برای صاف کردن دندان هایی که دچار مشکلات جزئی هستند استفاده میشود. این نوع ارتودنسی نوعی ارتودنسی متحرک هستند زیرا قابل جایجایی هستند و میتوان آن ها را هنگام غذا خوردن یا نوشیدن در آورد.

به طور معمول، درمان ارتودنسی با اینویزیلاین کمتر از 1 سال طول میکشد از این حیث به آن ارتودنسی سریع نیز گفته میشود. این درمان چندین ماه سریعتر از سایر درمان های ارتودنسی دندان است. متخصص ارتودنسی این دستگاه را برای بزرگسالانی که به صورت جزئی با کجی  دندان یا وجود فاصله مواجه هستند در نظر میگیرند.

آیا به جز ارتودنسی دندان روش سریع تری برای مرتب کردن دندان ها وجود دارد؟

اگر شدت نامرتبی زیاد باشد تنها روش درمان و اصلاح موقعیت دندان ها، ارتودنسی و مراجعه به یک ارتودنتیست است. با این حال چنانچه تعداد کمی از دندان ها به صورت جزئی در جلو نامرتب باشند می توان با روش هایی مانند لمینت دندان و ونیر کامپوزیت آن ها را مرتب کرد.





:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: