بهترین رژیم لاغری کدام است؟
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه مهم ترین دغدغه افرادی که به چاقی مبتلا هستند پیدا کردن یک رژیم لاغری خوب است. اما باید در نظر داشته باشید که رژیم لاغری مناسب برای هر فرد باید متناسب با شرایط فرد باشد.

شاید با یک جستجو در اینترنت با حجم زیادی از رژیم های لاغری رو به رو شوید. اما سوالی که پیش می آید این است که کدام یک معروف ترین هستند؟ کدام یک برای شما مناسب است؟ کدام یک اصولی است؟

در ادامه این مقاله با چند رژیم لاغری آشنا می شوید. میتوانید متناسب با خواسته ها و شرایط خود تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما مناسب تر است.

رژیم کانادایی:

از نام های دیگر این رژیم می توان به رزیم 13 روزه و یا رژیم 15 روزه اشاره کرد. طول دوره این رژیم 13 روز است که در این مدت مقدار کالری دریافتی روزانه شما باید 600 کالری باشد. که البته باید خاطر نشان کرد که این کالری از مواد غذایی پروتئین دار تامین می شود.

رژیم مدیترانه ای:

گفته شده که مردم ساکن حوزه دریای مدیترانه زندگی سالم تر و طولانی تری دارند. بدون شک می توان گفت که رژیم مدیترانه ای یکی از معروف ترین رژیم های لاغری است. البته باید خاطر نشان کرد که این رژیم یکی از بهترین رژیم ها در سراسر دنیا نیز به حساب می اید. شما به کمک ین رژیم می توانید به مقدار متعادل از پروتئین ها، چربی های سالمف کربوهیدرات و سایر مواد مغذی استفاده کنید. تمرکز اصلی این رژیم بر روی اصلاح برنامه غذایی و سبک زندگی است.

رژیم کتوزنیک:

در ابتدا این رژیم غذایی برای درمان صرع ابداع شد  پس از ان به سرعت در بین افراد شایع شد. برنامه غذایی کتوزنیک شامل 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات است. این رژیم غذایی میزان مصرف چربی ها را بالا می برد. شاید برایتان عجیب باشد اما باید بدانید که این امر باعث می شود بدن به جای سوزاندن کربوهیدرات، چربی ها را بسوزاند. در پی این امر، کاهش وزن نیز رخ می دهد.

رژیم بارداری و شیردهی

همگی میدانیم که زنان در دوران بارداری دچار اضافه وزن می شوند. این اضافه وزن ممکن است به بچه آسیب برساند و یا حتی میزان تحرک مادر را کاهش دهد. دیابت بارداری یکی دیگر از عواملی است که ممکن است اتفاق بیافتد.

در شرایطی که دچار اضافه وزن در دوران بارداری باشید باید اقدام به کاهش وزن کنید. اما به هیچ عنوان نباید از یک رژیم لاغری غیراصولی استفاده کنید. گرفتن رژیم لاغری در دوران بارداری مانع از دریافت کالری و ویتامین های مورد نیاز مادر و جنین می شود. در صورتی که قصد گرفتن رژیم شیردهی برای لاغری را دارید حتما باید تحت نظر یک متخصص تغذیه این کار را انجام دهید.

رژیم لاغری یک ماهه:

یکی دیگر از انواع رژیم لاغری که در این مقاله با آن آشنا می شوید رژیم لاغری یک ماهه است. یکی از روش های لاغری استفاده از برنامه های لاغری است. برای مثال اپلیکیشن لاغری سیرا.

در رژیم لاغیر یک ماهه باید یک سری اصول را رعایت کنید. از جمله:

  • محدودیت در دریافت کربوهیدرات
  • خوردن 6الی 8 لیوان آب
  • افزایش مصرف پروتئین
  • خوردن غذا در یک زمان معین
  • نوشیدن روزانه چای سبز
  • ورزش های استقامتی
  • مصرف نکردن شکر

رژیم لاغری سه روزه:

همانطور که از اسم رژیم سه روزه هم پیداست، این رژیم یک رژیم لاغری سریع است و یک رژیم لاغری اصولی به حساب نمی آید. در ابتدا از این رژیم لاغری در ارتش امریکا برای کاهش وزن سریع سربازان ارتش امریکایی استفاده می شد. اما به تدریج به دلیل بازدهی زیاد در کوتاه مدتف در بین مردم نیز رایج شد.

شما با استفاده از این رژیم لاغری می توانید کاهش وزن 4 الی 5 کیلویی در مدت 7 روز داشته باشید. میزان کالری روزانه شما در طول استفاده از رژیم سه روزه حدود 1100 تا 1400 است.





:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: