سریعترین روش برای مرتب کردن دندان ها
نوشته شده توسط : رعنا

لبخندی زیبا با دندان‌های مرتب، یکی از معیارهای مهم در زیبایی چهره است. لازم است بدانید که دندان‌های نامرتب باعث جابه جایی فک، فشار بر بافت لثه و بیماری های لثه و در نهایت از دست دادن دندان می‌شود.

ممکن است در ساده ترین حالت، دندان هایمان کمی نامرتب باشد و یا اینکه روی هم افتاده و کج باشند. در مواردی نیز به جز نامرتبی دندان، ناهنجاری فک نیز وجود دارد. به عنوان مثال ممکن است یکی از فک ها جلوتر یا عقب تر از دیگری باشد. دندانپزشکی که این مشکلات را اصطلاح می کند، متخصص ارتودنسی است که به او ارتودنتیست هم گفته می شود.

انواع روش های اصلاح ناهنجاری های دندانی

  • ارتودنسی ثابت: دارای بریس هایی هستند که از ابتدا تا انتهای دوره درمان به سطح دندان ها متصل می شوند. این نوع ارتودنسی رایج ترین شیوه مرتب کردن دندان ها است.
  • ارتودنسی متحرک: این نوع ارتودنسی، ثابت نبوده و قابلیت جابجا شدن دارند. بیمار حین خوردن غذا و مسواک زدن می تواند بریس ها را از روی دندان ها را بردارد و دوباره سرجایش قرار دهد.
  • ارتودنسی نامرئی: این نوع ارتودنسی به راحتی قابل مشاهده نیست؛ زیرا شفاف است و استفاده از آن برای شما راحت است. به دلیل بکار نرفتن فلز یا مواد حساس دیگر، حساسیتی در لثه شما ایجاد نمی کند

سریع ترین روش درمان ارتودنسی چیست؟

مدت زمان ارتودنسی به عوامل متفاوتی مانند سن بیمار، نوع مشکل و شدت آن و در نهایت روش درمان بستگی دارد. این ها عواملی هستند که مشخص می کنند مرتب کردن دندان ها چقدر طول می کشد. هر چه سن افراد کمتر و نوع و شدت مشکل جزئی تر باشد، هم هزینه ارتودنسی و هم مدت زمان درمان کوتاه تر خواهد بود و برعکس.

از آنجا که ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف مخصوص افرادی است که شدت نامنظمی دندانی کمتری دارند، بنابراین سریع ترین روش ارتودنسی و منظم کردن دندان ها است.

مدت زمان ارتودنسی دندان چقدر است؟

درمان ارتودنسی به طور کلی طولانی و زمانبر است. به طور میانگین مرتب کردن دندان با ارتودنسی، نیازمند صرف زمان بین 1.5 تا 2 سال است. البته این فقط یک عدد میانگین است و ممکن است در برخی افراد، این مدت زمان بسیار کوتاه یا کمی بلندتر شود.

مدت زمان ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف چقدر است؟

به طور کلی گفته می شود که زمان مرتب شدن دندان ها به روش ارتودنسی نامرئی به طور میانگین 6 ماه طول میکشد. یعنی اگر نامرتبی جزئی تا متوسط داشته باشید به طور میانگین 6 ماه طول میکشد تا دندان هایتان مرتب شود. به این روش ارتودنسی سریع یا زودبازده هم گفته می شود.





:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: