روش‌های تقویت مینای دندان
نوشته شده توسط : رعنا

پروسه‌های درمان دندانپزشکی نسبتا هزینه بر هستند، زیرا نیازمند هم تخصص بالا و هم ابزار و مواد خاص و نسبتا گران‌قیمتی برای درمان مشکلات مربوط به دندان هستند. بهترین راه برای اینکه پرداخت چنین هزینه‌هایی را کم کنید این است که بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید.

در این مقاله 3 روش جهت تقویت مینای دندان ارائه شده است. اگر با این روش‌ها مینا را تقویت کنید، در آینده مشکلات کمتری برای بهداشت دهان و دندان شما به وجود خواهد آمد.

در انتخاب نوع خمیر دندان نهایت حساسیت را داشته باشید

شاید فکر کنید که همه خمیردندان ها از یک فرمول ساخته می‌شوند و دقیقا مشابه هم هستند. همه خمیردندان ها خوب نیستند درنتیجه شما باید در انتخاب خمیر دندان دقت کنید و حساسیت به خرج دهید.

همیشه سعی کنید خمیردندانی را انتخاب کنید که حاوی فلوراید باشد. زیرا فلوراید یک تقویت کننده ذاتی برای تقویت مینای دندان است. خمیردندان هایی که حاوی موارد زیر باشند میتوانند تا حداقل حدود 3 تا 12 درصد از تحلیل رفتن مینای دندان پیشگیری کنند:

  • سدیم کلراید
  • عنصر کلسیم محلول
  • فسفات
  • یون فلوراید

همه مواد بالا مواد معدنی محسب میشوند و مینا هم دقیقا از چنین مواد معدنی تشکیل شده است. زمانی که مینا تحلیل می‌رود یعنی با کمبود مواد معدنی مواجه میشود. استفاده از خمیر دندان های حاوی مواد معدنی بالا به تقویت مینا دندان کمک میکند.

دندان قروچه را درمان کنید

دندان قروچه حالتی است که در آن شخص بدون اینکه متوجه شود به صورت غیر ارادی دندان های خود را روی هم کشیده یا به اصطلاح میسابد. این وضعیت بیشتر در طول شب اتفاق می‌افتد.

در این وضعیت دندان ها فشار زیادی بر روی هم وارد می کنند و به مرور زمان مینای دندان فرسوده می شود. طول دندان نیز کم میشود.

آدامس بجوید، اما… بدون شکر

جویدن آدامس مادامی که بدون شکر باشد نه تنها ضرری برای دندان ها ندارد، بلکه فایده هم دارد. در کل فرآیند جویدن مفید است زیرا باعث افزایش ترشح بزاق میشود. اگر دقیقا پس از مصرف مواد غذایی، آدامس بدون قند بجوید، بزاق دندان ترشح می‌شود. در بزاق،  آنزیم هایی وجود دارند که به جذب کلسیم و فسفات کمک زیادی می‌کنند.

ترشح بزاق میتواند اسید تولید شده ناشی از تجزیه برخی از مواد غذایی در دهان را خنثی کند و ph دهان را در محدوده تعادل نگاه ‌دارد. مطالعات متعدد نشان می‌دهد که جویدن آدامس بدون قند در مدت 20 دقیقه به پیشگیری از پوسیدگی دندان های شما کمک زیادی میکند.

منبع: https:/www.chalava.ir/





:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: