چند حقیقت جالب از فلز شگفت انگیز طلا
نوشته شده توسط : رعنا

طلا یکی از زیباترین و پرطرفدارترین فلزات در جهان است که ارزش بسیار بالایی دارد. حقایق جالب طلا و جواهر کم نیستند. در این مقاله میخواهیم تعدادی از این حقایق جالب طلا را به شما معرفی کینم.

طلا خاصیت درمانی دارد.

می‌توان طلا را به شکل مایع درآورد و به صورت عضلانی تزریق کرد. طلا در درمان سرطان و آرتروز روماتوئید موثر است. گفته می‌شود که استفاده از طلا به عنوان روش درمانی در هفتاد درصد موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

برخی افراد از طلا می‌ترسند.

ترس از طلا را آوروفوبیا (Auorophobia) می‌نامند. افرادی که به آوروفوبیا مبتلا هستند در صورت دیدن طلا دچار حمله عصبی می‌شوند.

دندانپزشکی

برای دندانپزشک استفاده از این فلز به علت مقاومت بالا ، سختی زیاد ، بادوامی آن مناسب است. همچنین طلا هرگز سائیده نشده و تیره نمی شود. در حدود ۲.۲ درصد از تقاضای طلا، در دندانپزشکی مصرف می‌شود زیرا علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی، با همان نرخ رشد مینای دندان منبسط می‌شود.

بیشتر بخوانید: طلا برای سرمایه گذاری

طلا شما را خنک نگه می‌دارد.

از طلا در ساخت کلاه فضانوردان و مخصوصا شیشه آن استفاده می‌شود. طلا اشعه فرابنفش را منعکس کرده و همزمان اجازه می‌دهد که نور خورشید به داخل کلاه بتابد. بدین‌ترتیب، فضای داخل کلاه روشن، اما خنک باقی می‌ماند.

کاربرد خوراکی طلا

طلا یک فلز غیر سمی است؛ از این رو می‌توان لایه‌های نازک آن را همراه با غذا یا نوشیدنی خورد. در برخی فروشگاه‌ها برگ‌ها و لایه‌های نازک طلا را می‌فروشند و بعضی رستوران‌ها نیز افشانه طلا را به غذاهای خود اضافه می‌کنند. نگران خطرناک بودن آن نباشید، زیرا طلا به راحتی هضم می‌شود و مشکلی برای بدن شما ایجاد نخواهد کرد.

وجود طلا در اقیانوس ها

هر مایل مکعب از آب دریا حاوی ۲۵ تن طلا است. بنابراین در تمام اقیانوس‌ها بیش از ۱۰ میلیارد تن طلا وجود دارد؛ اما متاسفانه هیچ راهی برای استخراج آن تاکنون پیدا نشده است

منشا طلا از فضا است.

تمام طلا‌هایی که امروزه در معادن وجود دارد از انفجار سنگ‌های آسمانی در میلیارد‌ها سال پیش بوجود آمده‌اند. همچنین دانشمندان معتقدند که طلا می تواند بر روی مریخ، عطارد و ونوس یافت شود.

وجود طلا در گیاهان

مقادیر بسیار کمی طلا در برگ‌های درخت اکالیپتوس وجود دارد، اما مقدار آن چنان ناچیز است که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود.

انعطاف پذیرترین و چکش خور ترین فلز

این فلز گرانبها چنان انعطاف پذیر است که می توان یک اونس از آن را چنان پهن کرد که به یک ورقه ۹۰ متر مربعی تبدیل شود.

منبع: https://www.asby.ir/





:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: