ارتونسی پیشرفته چگونه انجام می شود؟
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی پیشرفته از جمله ارتودنسی هایی است که در آن از تجهیزات مدرن و شیوه های به روز استفاده می شود. تکنولوژی دندانپزشکی و ارتودنسی امروزه تفاوت چشمگیری با دهه های پیش دارد. متخصصان ارتودنسی و دندانپزشکان همواره در حال استفاده از دانش نوین و دستگاه های مدرن هستند. تکنولوژی همچنان در حال رشد و پیشرفت سریع بوده و به سرعت روش های درمان با کارآیی بالا و اثربخش را به بیماران ارائه می کند.

ارتودنسی پیشرفته چیست؟

بیشتر مردم به دنبال داشتن دندان های سالم و لبخندی جذاب هستند. اما همه افراد چنین شانسی ندارند. کسانی که هم دندان سالم داشته و هم از سلامت کامل لثه ها برخوردار هستند نیازی به استفاده از این دانش را ندارند. حال حاضر با پیشرفت علم دندانپزشکی و ارتودنسی می توان دندان های کج و ناصاف را مرتب کرده و هر گونه اختلالات مربوط به بایت اعم از اوربایت، اپن بایت، کراس بایت و آندربایت را به صورت پیشرفته و مدرن درمان کرد.

مشخصه های ارتودنسی پیشرفته

همانطور که گفته شد، در ارتودنسی نیروی وارده به دندان سبب حرکت آن ها و انتقال به جایگاه مناسب می شود. ارتودنسی پیشرفته که امروزه کاربرد زیادی دارد دارای مشخصه هایی است:

در ارتودنسی پیشرفته تجهیزات و وسایل ارتودنسی به گونه ای طراحی شده اند که بسیار کمتر جلب توجه کرده و یا اصلاً قابل مشاهده نیستند. این امر سبب زیبایی بیشتر دهان و دندان شده و درمان صورت می گیرد. ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی پشت دندانی نیز از ارتودنسی های پیشرفته است که دستگاه ارتودنسی در پشت دندان ها نصب شده و قابلیت دید آن ها بسیار اندک است.

ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون یکی از روش های جدید ارتودنسی پیشرفته است که در آن مدت زمان درمان تا حد قابل ملاحظه ای کاهش و میزان سرعت درمان افزایش یافته است. در این روش از براکت های مخصوص برای حرکت دندان ها استفاده شده است. این براکت ها یا فلزی هستند یا شفاف. براکت ها دریچه و خودبست داشته و کار باز و بسته شدن آن ها به صورت خودکار انجام می شود.

ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک یکی از روش های درمان است که دستگاه ارتودنسی به دندان چسبانده نشده و متناسب با اندازه دهان افراد طراحی شده است. با استفاده از این دستگاه ارتودنسی می توان هم فک و هم دندان ها را درمان کرد.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: