ارتودنسی تک دندان:
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه اکثر روش های درمانی برای دندان بر روی رفع مشکلات چندین دندان است. هر چند گاهی اوقات، فقط یک دندان است که نامرتب است، ولی می تواند کل لبخند شما را خراب کند، اعتماد به نفس شما را کاهش دهد و منجر به مشکلات بهداشت دهان شود.

درست کردن تک دندان:

ارتودنسی تک دندان هم ممکن و هم بیشتر از چیزی که فکرش را می کنید شایع است. اکثرا یک دندان را می توان با استفاده از تراز های واضح و یا بریس ها به سرعت صاف کرد. این ها روش های مناسبی هستند اما روش هایی نیز وجود دارد که در زندگی بیمار اختلال کمتری می تواند ایجاد کند.

دلایل ایجاد یک دندان کج تنها:

یک دندان کج معمولا نتیجه ازدحام بیش از حد دندان ها یا سقف باریک دهان است.  مسئله این است که وقتی دندان ها فضای کافی ندارند، می توانند به جلو یا عقب بروند. به آسانسور شلوغ فکر کنید و اینکه ایستادن کاملاً مرتب برای همه چقدر سخت است.

دندان کج یا نامرتب به طور کلی به دلیل موارد زیر ایجاد می شود:

  • مکیدن شست بعد از شروع به دندان درآوردن کودک
  • ریفلاکس بلع ضعیف که باعث می شود زبان به دندان های جلو فشار بیاورد
  • از دست دادن زودرس دندانهای شیری
  • دندان های بزرگ

صاف کردن دندان بدون بریس در ارتودنسی تک دندان:

برای اینکه تمام دندان های خود را برای اصلاح تک دندان ارتودنسی کنید، روش های دیگری نیز وجود دارد. از جمله:

نگدارنده ها یا بریس ها:

نگهدارنده های متحرک و ثابت. نگهدارنده ها می توانند تک دندان را به روشی نسبتاً کارآمد ترمیم کنند. شما باید بر اساس سطح راحتی، سبک زندگی و توصیه ارتودنتیست مشخص کنید که کدام روش برای شما بهتر است.

بیمارانی نیز هستند که از ارتودنسی ثابت برای اصلاح تک دندان استفاده می کنند.  نگهدارنده های ثابت یا بریس های ثابت با اینکه از لحاظ ظاهری اذیت کننده هستند ولی در طولانی مدت نتایج بهتری ارائه می دهند.

اینویزیلاین یا ارتودنسی نامرئی:

اینویزیلاین یا Invisalign مجموعه ای از ردیف کننده های واضح و متحرک است که با گذشت زمان دندان ها را صاف می کند. این یک گزینه قوی برای اصلاح یک دندان نامرتب در نظر گرفته شده است زیرا به بیماران امکان می دهد به طور پنهانی و بدون وقفه در زندگی خود تحت درمان قرار گیرند.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: