هزینه ترمیم و زیبایی دندان چقدر است؟
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه تنها هدفی که مطب‌های دندانپزشکی دنبال می‌کنند، سلامت دندان‌ها نیست. دندانپزشکان همچنین توجه ویژه‌ای به ظاهر و زیبایی دندان‌ها دارند و اقداماتی در این جهت انجام می‌دهند.

روش‌های ترمیم و زیبایی دندان‌ها

این روزها روش‌های ترمیمی و زیبایی دندان متعددی برای زیباسازی طرح لبخند مراجعین وجود دارد. این روش‌ها شامل گروهی از درمان‌های زیبایی کم خطر تا تهاجمی می‌شوند. برخی از روش‌های دندانپزشکی برای بهبود ظاهر و لبخند مراجعین، عبارت‌اند از:

ونیر دندان چیست؟

ونیر دندان یک روش تهاجمی برای اصلاح طرح لبخند شما است. ونیر دندان با نام‌های ونیرکامپوزیت، کامپونیر، باندینگ کامپوزیت، شناخته می‌شود. ونیرهای دندانی، شامل دو دسته ونیرهای سرامیکی و کامپوزیتی هستند. برای انجام ونیر دندانپزشک ابتدا لایه نازکی از مینای دندان شما را می‌تراشد و سپس روکش‌های ونیر را بر روی دندان‌ها قرار می‌دهد.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان نوعی روش درمانی و ترمیمی دندانپزشکی، برای جایگزین دندان‌های از دست رفته است. برای انجام این کار دندانپزشک متخصص ایمپلنت، پایه‌های ایمپلنت دندان را تحت بی حسی موضعی و با انجام جراحی در استخوان فک شما قرار می‌دهد. در مرحله بعدی دندانپزشک متخصص برای این پایه یک تاج به شکل دندان‌های طبیعی شما می‌سازد.

لمینت دندان چیست و برای انجام آن چقدر باید هزینه کرد؟

لمینت سرامیکی یک روش ترمیمی و زیبایی دندان است که برای انجام آن از روکش‌های سرامیکی استفاده می‌شود که پس از این که دندانپزشک یک لایه نازک از دندان بیمار را تراشید با مواد مخصوصی روی دندان‌های بیمار چسبانده می‌شوند. این روکش‌ها بسیار نازک بوده و متناسب با رنگ دندان‌های بیمار ساخته می‌شوند.

برای انجام لمینت دندان دندانپزشک سطح بیشتری از دندان‌ها را در مقایسه با کامپوزیت، می‌تراشد. هزینه لمینت برای هر دندان نسبت به هزینه انجام کامپوزیت، بالاتر است.

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی یک روش درمانی و ترمیمی برای اصلاح دندان‌های نامرتب، به هم ریخته و فاصله دار است. با کمک ارتودنسی دندان‌ها می‌توان مشکلات و ناهنجاری‌هایی مثل بایت‌ها را ترمیم و اصلاح کرد. برای انجام ارتودنسی، متخصص ارتودنسی دستگاه‌ها یا بریس های ارتودنسی را بر روی دندان‌های بیمار قرار می‌دهد و این دستگاه‌ها، با اعمال فشار ملایمی دندان‌های بیمار را به محل صحیح و مناسب آن‌ها، هدایت می‌کنند.

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان، یک روش غیر تهاجمی و بسیار کم هزینه برای سفید کردن دندان‌هایی است که زرد شده، تغییر رنگ داده‌اند یا لکه دارند. بلیچینگ دندان با کمک یک ماده شیمیایی که به روشن و سفید شدن دندان‌ها کمک می‌کند، انجام می‌شود.

منبع: https://www.chalava.ir/





:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: