آیا خرید طلا ایده‌ی خوبی برای سرمایه گذاری است؟
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه این سوال که آیا خرید طلا ایده خوبی برای سرمایه گذاری هست یا نه، ذهن خیلی از افراد را درگیر خود کرده است. با توجه به افزایش قیمت طلا در بازار جهانی، همین‌طور مشکلات اقتصادی کشورهای بزرگ جهان و موارد دیگر، باعث شده است که بسیاری از مردم جهان به خرید طلا از هر نوعی روی آورند و تصمیم بگیرند تا این فلز گرانبها را برای آینده خود، در خانه داشته باشند.

انواع طلا برای سرمایه‌گذاری؛ کدام طلا مزایای بیشتری دارد؟

آیا میدانید طلا چه انواعی دارد و کدام طلا را باید انتخاب کنید که کمترین ضرر و بیشترین سود را برایتان داشته باشد؟ در زمان خرید طلا با قصد سرمایه‌گذاری دو نکته از اهمیت زیادی برخوردار است.

نکته اول این که باید سعی کنید طلایی را انتخاب کنید که بدون کارمزد، حق ویترین و یا هر گونه هزینه جانبی دیگری باشد.

نکته دوم مربوط به توان مالی شماست. زیرا ممکن است مبلغی را که پس انداز کرده‌اید حتی برای خرید یک قطعه طلای معمولی و کم وزن نیز کافی نباشد و در این صورت موفق به سرمایه‌گذاری نشوید.

در بحث سرمایه ‌گذاری طلا، گزینه‌های متعددی در اختیار دارید که انتخاب بین آن‌ها بستگی به شرایط مالی و شخصی شما دارد. این گزینه‌ها عبارتند از:

چرا باید در طلا سرمایه‌گذاری کرد؟

اولین اصل سرمایه‌گذاری موفق، مشخص کردن هدف است و این‌که بدانید به دنبال چه نوع بازدهی در قبال آن هستید. درنتیجه سه دلیل اصلی برای سرمایه‌گذاری در طلا را مرور می‌کنیم:

  • طلا به‌ عنوان سرمایه‌گذاری امن

هنگامی‌ که احتمال وقوع یک فاجعه اقتصادی وجود دارد، دلیل اصلی سرمایه‌گذاری افراد در طلا، حفاظت از سرمایه خود است. با توجه به تحقیقات انجام‌شده، خرید طلا بهترین راه برای حفظ سرمایه در مقابل سقوط بازار بورسی محسوب می‌شود.

  • طلا برای پوشش ریسک  (Gold as a Hedge)

این نوع سرمایه‌گذاری معمولا برای جبران ضرر درزمینهٔ دیگری (مانند ارز) انجام می‌شود. سرمایه‌گذاران بسیاری سعی می‌کنند تا ریسک خود را در برابر کاهش ارزش ارز‌هایی مانند دلار، توسط طلا پوشش دهند.

برای مثال وقتی ارزش دلار در برابر ریال در حال کاهش است، اکثریت سرمایه‌گذاران برای جبران ضرر خود به طلا روی می‌آورند.

  • طلا به‌ عنوان سرمایه‌گذاری مستقیم

معمول ‌ترین حالت سرمایه‌گذاری در طلا، سرمایه‌گذاری مستقیم است. در این حال افراد با توجه به افزایش قیمت طلا، سعی در رشد سرمایه خود دارند. یکی دیگر از انگیزه‌های سرمایه‌گذاری مستقیم، این نکته است که به دلیل محدودیت‎های عرضه درنهایت قیمت طلا رشد شدیدی را تجربه خواهد کرد؛ بنابراین منبع خوبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت محسوب می‌شود.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در طلا و سکه

بر خلاف ارزهای خارجی که کاغذهایی ذاتا بی ارزش هستند، طلا و سکه ذاتا ارزشمند است. هرچند ممکن است به دلیل کاهش یا افزایش تقاضا، نرخ تبدیل طلا به واحدهای پولی نوسان‌هایی داشته باشد، ولی احتمال سقوط چشمگیر قیمت طلا وجود ندارد. خرید سکه و طلا در مقادیر بسیار کوچک مشکل است و برای سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌بایست حداقل موجودی شما به حدی برسد تا بتوانید مقدار قابل قبولی طلا خریداری کنید.

منبع: https://www.asby.ir/





:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: